Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra England, hvad gør jeg?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 4. Oct 15
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt lost, kan ikke helt gennemskue reglerne. Jeg er et lille firma der importere tøj fra England, det er mest som hobby firma.

men jeg kan ikke gennemskue hvad jeg skal gøre for at kunne fortsætte med at importere, samt om det økonomisk kan gå for mig længere, tænker om moms told, bliver så meget, at jeg mister det meste fortjeneste.

er der en venlig sjæl der vil hjælpe mig og fortælle mig om det, på et nemmere plan😀

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Da UK nu er uden for EU og dermed blivet et såkaldt  3. land,  dvs. at vare skal indfortoldes ved import .  Det vil kræve at du som minimum er importør registreret for at kunne importere lovligt. 

Vare der er produceret i UK er uden told, men faldgruibben her er at rigtigt mange vare fra UK har et andet oprindelsesland, hvilket vil sige at der vil komme told på varen.  er du ikke moms reg. skal der også betales moms ved import.

Tilmeldt 4. Oct 15
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er momsregistreret.

Hvor mon jeg skal registrere mig, så jeg har fået alt med og gjort det rigtigt.

Tak for at svare 😀

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener det er på virk.dk man bliver importør registreret.

Tilmeldt 4. Oct 15
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak. Det prøver jeg. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

ja log ind på virk.dk  gå i ændringer - og så ser du i venstre panel importregistrering

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Oct 15
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ang varer der er produceret i England. Skal det så forstås sådan, at hvis firmaet er engelsk, men varerne bliver lavet i eks Kina, så kommer der moms på, selvom de sendes og står som et mærke fra UK. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Reglerne er noget komplicerede mht told fra UK, men som udgangspunk skal varen være lavet i UK for at der ikke kommer told på varen.  Er varen f.eks produceret i Kina og ikke videreforarbejdet i UK, kommer der told på varen, her vil oprindelseslandet så være Kina. 

Er du moms reg. betaler du ikke moms ved import.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du undersøgt om din leverandør i UK, kan håndtere alle de nye regler ? En del engelske firmaer har stoppet med eksport til EU da reglerne er for komplicerede for dem. Ligeledes ér pakkefirmaer stoppet med at sende pakker til EU, da de har problemer med det omfattede papirarbejder.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

ssøvsø:

Ang varer der er produceret i England. Skal det så forstås sådan, at hvis firmaet er engelsk, men varerne bliver lavet i eks Kina, så kommer der moms på, selvom de sendes og står som et mærke fra UK. 

moms kommer der altid til private - mens momsregistrerede blot skal bogføre og indberette importmoms - uanset om varen opr er Kina eller UK - Told kommer på hvis varen er oprindelse Kina modsat hvis UK - hvis den ikke har været indfortoldet i UK - hvor mærket er fra er ligemeget - det er oprindelse for produktionen der tæller

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)