Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af ydelse fra privat i udlandet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Konkret har jeg behov for at få oversat nogle fagtekster til Norsk. Vi har kontakt til en nordmand som gerne vil. 

Sagen er at hun er privat, og umiddelbart ikke så indstillet på at stifte virksomhed

Er der en måde vi alligevel kan få det til at lade sig gøre? Kan man tilbyde at lave et afregningsbilag? Hvis vi har aftalen og accept heraf på mail ? 

I et sådan tilfælde hvor “sælgeren” er privat og ydermere er er udenfor EU, og vi i DK. Skal jeg vel lave afregningsbilaget uden moms

Og så er det vel op til sælgers egen samvittighed at få det opgivet som indkomst i Norge ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Sagtens . I aftaler en pris og du angiver beløbet ved at logge på skat som arbejdsgiverregistret for enkeltstående honorar - og indberetter beløbet på personens navn, adresse og fødselsdata - og ja uden moms - Det er krav du angiver korrekt  - du vælger bare "person uden CPR" når du i e-indkomst vælger honorar - så går det hele af sig selv. Ja det er så modtager der selv angiver til skat (men jo med en lille dobbelt check risiko) betal via netbank i sagens natur og indberet, og du har ingen problemer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det fine svar :) 

så det vil sige vi først skal arbejdsgiverregistreres ? 
og skal man også lave den indberetning, når det er betaling til en person i udlandet, og altså her udenfor EU? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Friis91:

Tak for det fine svar :) 

så det vil sige vi først skal arbejdsgiverregistreres ? 
og skal man også lave den indberetning, når det er betaling til en person i udlandet, og altså her udenfor EU? 

ja det er del af skattekontrol af, at man har betalt til en CPR (ikke registreret virksomhed)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)