Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rejsefradrag - diæter

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg har brug for hjælp til afklaring af rejsefradrag.

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed hvor jeg ofte er på foretningsrejser til Frankrig.

1. I den rejse jeg har haft har jeg betalt for mad og overnatning med mit firmakort. Her går jeg ud fra at jeg så har udelukket muligheden for at benytte diætsatserne da jeg jo så skal bogføre mine faktiske udgifter i mit regnskab? Skal disse udgifter bare bogføres i mit regnskab uden at der skal udfyldes nogle rubrikker hos skat.dk i mit årsregnskab mht at få fradrag?

2. Hvis jeg skal benytte diæter, skulle jeg så have betalt for mad og overnatning med mit private kort?

Jeg vil mene at det havde været mere fordelagtigt med diætsatsen når jeg kigger på mine udgifter til mad og overnatning.

Jeg håber at i kan hjælpe!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

1 brugen af kortet siger ikke noget - du kan jo bare indbetale samme hvis du vil bruge diæter, som du så skal indberette men ellers ja - bare del af regnskabet og god dokumentation for, at rejsen alene var erhverv

2 nej det er lige meget hvilket kort du bruger i personlig virksomhed - du kan bare bogføre over mellemregning som privat hævet frem for som udgift

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)