Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Negativrente i bank, må jeg have pengene stående privat istedet ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har som måske mange andre modtaget et brev fra min bank, om at jeg fra den 1/1-2021 skal betale negativ rente fra kr. 0 og opefter. Indtil nu har de ellers haft 0 rente fra 0-100.000 kr..

Jeg har haft alt over 100.000 investeret, men jeg synes det er lidt irriterende at have alt investeret og ligeledes synes jeg det er irriterende at skulle betale for at have mine penge stående.

Så mit spørgsmål går på, om jeg må vælge at bruge mig selv, som privatperson, som bank. og have mine penge stående hos mig selv til 0 rente.
Jeg ved at man ikke må optage ulovlige virksomhedslån, men dette er jo ikke et lån, men en opbevaring af penge ligesom i en bank.

Håber der er nogle som kan give mig svar på om dette kan lade sig gøre :-)

Mvh
Anders
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

I personlig virksomhed må du hæve privat helt som du vil, det har intet med virksomhedslån at gøre. I selskabsform må du absolut ikke have noget på en privat konto, det er ulovligt aktionærlån

Tænk lige over 100.000 giver en negativ rente årligt på 650 kr og den har du fradrag for. Hvor meget arbejde vil du lave for de 400 kr måske

Du kan i selskabsform flytte penge til skattekonto pt https://startupadvisejh.blogspot.com/2020/09/skattekonto-for-at-undga-negativ-rente.html men igen skal du jo så arbejde lidt for disse få penge

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)