Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varemærke spørgsmål

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er desværre blevet involveret i en domæneklagesag og skal du forsvare min ret til at beholde mit domæne. Da jeg ikke lige er advokat så har jeg et spørgsmål som jeg håber de gode Aminoer kan hjælpe med.

Jeg har fået en kopi af klagers sagsdata fra varemærkestyrelsen. Efter "varemærketekst og type" står der "firmanavn" <fig>  - jeg går ud fra at det betyder at varemærket er et figurvaremærke og at firmaet ikke har specielt ret til navnet, men til deres logos udseende? Deres navn består af 2 engelske ord uden mellemrum (går ikke ud fra jeg bør nævne det her), og det er også grunden til at jeg mener at jeg ikke krænker nogen med mit ejerskab at domænet, især da jeg har registreret navnet før deres firma blev skabt.

Må hellere også nævne at de er registeret i klasse (nice) 29 og 30 (noget med fødevarer) og jeg arbejder med magasiner online og offlline.

Håber i kan hjælpe mig med et hurtigt svar :)

På forhånd tak :)

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Allerførst - halløjsa gamle dreng! Tænk at man skal finde dig på Amino - og så er du flyttet hinsidan! Der sker sgu meget spændende i denne verden.

Anyway, angående dit spg. Kommer sagen igennem ICANN eller fra en dansk advokat? Det er jo lidt for nemt at køre sagen gennem ICANN, eftersom det jo kun koster beskedne dollars - husker at det var 1000 dollars i 2001 at anlægge en sådan sag. Får sagsøger medhold, så skal du aflevere domænet. Men det lyder som om at du har en god sag, så jeg ville bare klø på og give dem igen. Husk på, at du har aldrig været i ond tro, så det er jo et plus!

Tjek ICANN's hjemmeside for processens forløb, så ved du hvad du er oppe imod. Ellers send en PM med flere detaljer, så vil jeg gerne kigge på det - men det koster en bajer i Nyhavn som i gamle dage! :-)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)