Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Videresalg af produkter fra Alibaba (rettigheder)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Dec 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hej,

Jeg har opstartet enkeltmandsvirksomhed med en anden partner.

Vi indkøber og sælger sportudstyr via Alibaba og kun haft gode oplevelser på hjemmesiden hidtil.

Vores forretningsmodel er således simpel og selvom Alibaba har nogle standardvare man kan købe har vi dog foretaget designændringer på produkterne i form af, at påsætte vores eget logo og mindre ændringer til selv produktet.

Min spørgsmål til jer er således:
- Er der noget juridisk vi kan komme i klemme med i forhold til, at Alibaba har nogle standardvare hvor kendte brands logo er påført, men som vi køber fjerner deres logo og foretager nogle ændringer til designet?
- Hvor er grænsen for hvad man skal foretage af ændringer på nuværende kendte brands produkter før man kan kalde det sig "eget"?

Ser frem til høre hvad i gør jer af tanker.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Moneymind99:

Vores forretningsmodel er således simpel og selvom Alibaba har nogle standardvare man kan købe har vi dog foretaget designændringer på produkterne i form af, at påsætte vores eget logo og mindre ændringer til selv produktet.

Min spørgsmål til jer er således:
- Er der noget juridisk vi kan komme i klemme med i forhold til, at Alibaba har nogle standardvare hvor kendte brands logo er påført, men som vi køber fjerner deres logo og foretager nogle ændringer til designet?
- Hvor er grænsen for hvad man skal foretage af ændringer på nuværende kendte brands produkter før man kan kalde det sig "eget"?

Det I gør vil stensikkert kunne koste vildt - I kan i princip aldrig tage en mærkevare og lave lidt ændringer og sætte eget logo på - det er svindel og koster kassen

Moneymind99:
Jeg har opstartet enkeltmandsvirksomhed med en anden partner.
Enkeltmands siger vel næsten sig selv  Det har du ikke startet med en partner

vh John h

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Moneymind99:
Hej,

Jeg har opstartet enkeltmandsvirksomhed med en anden partner.

Vi indkøber og sælger sportudstyr via Alibaba og kun haft gode oplevelser på hjemmesiden hidtil.

Vores forretningsmodel er således simpel og selvom Alibaba har nogle standardvare man kan købe har vi dog foretaget designændringer på produkterne i form af, at påsætte vores eget logo og mindre ændringer til selv produktet.

Min spørgsmål til jer er således:
- Er der noget juridisk vi kan komme i klemme med i forhold til, at Alibaba har nogle standardvare hvor kendte brands logo er påført, men som vi køber fjerner deres logo og foretager nogle ændringer til designet?
- Hvor er grænsen for hvad man skal foretage af ændringer på nuværende kendte brands produkter før man kan kalde det sig "eget"?

Ser frem til høre hvad i gør jer af tanker.

Det er nogle fuldstændig vanvittige spørgsmål du stiller. Enhver - endda uden reel kendskab til iværksætteri eller andet I den dur bør kunne sige sig selv, at det lyder møghamrende sketchy,  det du har gang i.

Selvfølgelig må du da ikke købe en mærkevare - fjerne det oprindelige logo, for derefter at smide dit eget logo på, for til sidst at sælge det videre.

"- Hvor er grænsen for hvad man skal foretage af ændringer på nuværende kendte brands produkter før man kan kalde det sig "eget"?"

What?!?

1. Få en aftale i hus med det kendte brand 

2. Skab dit eget 

Det er de muligheder du har. 

Normalt bryder jeg mig ikke om, når folk ikke tager spørgsmål seriøst herinde. Men her må jeg være den skyldige og sige, at det er en fuldstændig absurd tråd. Hvis du brugte 1000 timer på produktudvikling - hvad ville du så sige til, at en eller anden random dude køber det billigt, fjerner alt evidens omkring dig og dit brand for derefter at videresælge det som sit eget?!?

Helt ærligt!

Tilmeldt 23. Dec 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

 

Det er vidst mig der var lige for hurtig i min formulering. Jeg er taknemmelig for jeres svar, men jeg er ny herinde og vil gerne godt for start så håber på en venlig tone..

 

Rettelse - jeg startede det ført selv op som enkeltmandsvirksomhed og har sidenhen fået en partner med, hvorefter vi omdannede til et I/S.

Tilmeldt 23. Dec 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Tak for dit svar.

Måske er mine formuleringer ikke tydelige, men det er ikke noget vi har foretaget i praksis endnu.

Iøjeblikket har vi udelukkende vores egen produkter.

Mine forespørgsel var hvorledes nogen herinde har kendskab til Alibaba og eventuelt kan give guidance i forhold til hvordan man sikre sig, at produkterne ikke er andre kendte brands produkter, men at man selv kan sikre produkter er ens "eget".

Beklager hvis min forespørgsel virkede useriøs eller provokerende.

Det var ikke hensigten.
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør galt, før eller senere.

Ingen kan svare dig , hvor meget du skal lave om på et fake produkt (på Alibaba findes der ikke andre), så det ikke ligner markenvare, fordi det svar findes ikke.

Fordi ingen stiller sådanne spørgsmål, fordi ingen gør det på den måde, fordi det er simpelthen strafbart og forbudt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad du aldrig gør er, at pille andres mærke af - ændre og sætte egne på - det er helt i skoven erstatningsmæssigt. Du designer dit eget - kigger måske efter andre, men er mindst 15 % forskellig i størrelse, farve, form- hele design hvert element, hvis du vil undgå, at du store der har tonsvis af penge til at køre retssager - smadrer dig med krav du personligt kan ende med at ødelægge din økonomi med

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)