Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brexit og moms

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Nov 19
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 04:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der ved hvordan jeg skal forholde mig til Brexit?

Jeg sælger digitale ydelser som kan downloades direkte fra en webshop. Da jeg sælger for under 10.000 EURO i EU, har jeg valgt dansk moms (25%) på salg til EU og nul moms til 3.lande. Men når England træder ud d.1 januar 2021, er det så et 3.land og skal der så ikke moms på salg til England? Og hvad med Irland? Skal der forsat være moms på salg til dem?

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke svare på det med UK. Men Irland er stadig med i EU. Så hvis der er en eller anden form for EU moms så skal den selvfølgelig betales på handler med Irland.

Tilmeldt 30. May 18
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

P_A:

Nogen der ved hvordan jeg skal forholde mig til Brexit?

Jeg sælger digitale ydelser som kan downloades direkte fra en webshop. Da jeg sælger for under 10.000 EURO i EU, har jeg valgt dansk moms (25%) på salg til EU og nul moms til 3.lande. Men når England træder ud d.1 januar 2021, er det så et 3.land og skal der så ikke moms på salg til England? Og hvad med Irland? Skal der forsat være moms på salg til dem?

Det kan du da ikke bruge dansk moms for digitale ydelser solgt til andre eu lande. 10.000 euro gransen er for fysiske vare som sendes fra danmark.

Eller har jeg helt misforstaaet moms reglerne?

Tilmeldt 20. Nov 19
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har prøvet at søge på det, men har ikke fundet noget. Så jeg må nok heller få fat i Skat.

tillermtilsted:

Det kan du da ikke bruge dansk moms for digitale ydelser solgt til andre eu lande. 10.000 euro gransen er for fysiske vare som sendes fra danmark.

Eller har jeg helt misforstaaet moms reglerne?

Jeg må åbenbart ikke linke til Skat, så jeg citer fra Skat:

Fra den 1. januar 2019 er der kommet en række ændringer til One stop moms-reglerne. Fra 1. januar 2019 kan virksomheder i EU med et samlet salg af elektronisk leverede ydelser til private inden for EU for under 10.000 euro (omregnet svarer det til 74.415 kr.) på et kalenderår, i stedet vælge at indberette og betale i sit eget hjemland. Det vil sige, at din virksomhed i stedet kan afregne moms efter de normalt gældende danske momsregler. Denne regel gælder ikke for virksomheder uden for EU.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

England vil være et ikke EU-land fra 01-01-2021 når det gælder elektroniske ydelser, du skal derfor opkræve moms på samme måde som du gør med andre ikke-EU-lande.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

tillermtilsted:
Eller har jeg helt misforstaaet moms reglerne?

One stop moms-ordningen gælder også med en grænse på 10.000 euro for elektroniske ydelser.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

tillermtilsted:

Det kan du da ikke bruge dansk moms for digitale ydelser solgt til andre eu lande. 10.000 euro gransen er for fysiske vare som sendes fra danmark.

Eller har jeg helt misforstaaet moms reglerne?

ja 10.000 euro grænsen omfatter netop elektroniske ydelser - Varer derimod skal være med dansk moms uanset hvad til private i EU - frem til 1/7 2021 hvor også varer omfattes af moss systemet (onestop) med mig bekendt samme 10.000 euro grænse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Når vi går ind i 2021 vil England, være udenfor EU, og derfor skal der ikke opkræves Dansk moms. 
Det er der nemme svar.  

Men når du nu sælger digitale ydelser, så skal du jo være opmærksom på hvad de enkelte lande kræver. rigtig mange kræver nemlig momsregistrering i det enkelte land, nogle med en tærskelværdi, ligesom EU på de 10.000 Euro, men mange også uden denne, så det er fra kr. 1.

Så vidt jeg kan læse mig til, kræver de efter Brexit netop momsregistrering og uden en tæskelværdi. Hvorfor du skal monsregistreres i England, før du kan fortsætte med at sælge til private der.  
Nogle lande kræver udover det også at virksomheden har en repræsentant i landet, det er jeg lidt i tvivl om England også gør.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

I UK vil du kunne nøjes med at registrere din danske virksomhed for engelsk moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)