Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import. Hvad skal jeg være opmærksom på?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 22. Feb 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er 

 

Jeg håber I kan hjælpe mig med et par spørgsmål. Jeg er i tvivl omkring, hvordan jeg skal forholde mig i forhold til at importere produkter fra Østen. 

 

Vi kan f.eks. tage udgangspunkt i en Powerbank på Alibaba eller et par trådløse hovedtelefoner.

 

Hvis jeg gerne vil importere 1.000 stk af dette produkt, hvordan skal jeg så forholde mig?

 

- Jeg har et ApS-selskab. Kan jeg bare importere produkter som jeg har lyst gennem mit firma? 

 

- Kopi-produkter: skal jeg sikre mig at produktet ikke ligner et produkt, der er patent på. Dette kan f.eks. være et par trådløse hovedtelefoner. Mange af de trådløse hovedtelefoner der sælges ligner dem Apple har lavet (AirPods), men må de godt ligne så længe der ikke er Apple-logo på? 

 

- I forhold til told og skat: skal jeg selv indberette importprodukterne til Told og Skat? Eller får jeg bare en regning på tolden, når det bliver "taget" ved grænsen? 

 

- Hvor meget skal jeg betale i told? Jeg ved dette kan variere, men er der en tommefingerregel eller et ca. tal?

 

- Kan det betale sig at få en virksomhed, der har styr på import, til at hjælpe sig, når der er tale om beløb på 10.000-20.000 kr. i alt pr. gang?

 

Jeg ser frem til at høre fra jer :-)

 

Mvh.

Christian Emil

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal blot være importregistreret

Du er selv ansvarlig for alt med kopi og mindst lige så farligt - ægte CE certificering

Varen vil normalt blive "taget" i toldbehandling med told, gebyr og du skal indberette importmoms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html  - bliver den ved fejl ikke det, skal du selv sikre korrekt fortoldnin

Ofte ligger told i området 5-15% - 

du kan bruge speditør til at sikre selve told og den type ved importen-  f.eks søg fortoldningsbutikken i Helsingør - Rikke

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html

Husk private kan ofte købe til samme pris som dig direkte - ligesom der i powerbanks og headsets er utroligt mange super billige og gode danske importører

regn med en ret høj retur procent fra kunder

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian!

Vær forsigtig - 1.000 stk er meget fra Orienten.

Du skal checke kvaliteten, hvilket er vigtigt!

Det kan være fornuftigt, at få hjælp til de første leveringer!

Brug Visa eller anden betalingsform, som garanterer for leverancen!

Fragt og fortoldning kan Du få hos speditør, importtold kan du se i toldtarifferne!

Du skal være sikker på der ikke er tale om kopi produkt!

Du burde besøge internationale messer og møde eksport kontakter for dialog!!

Du finder messerne på den Internationale Messekalender!

Gør intet forhastet!

Lykke til!

Geert Green

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)