Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navngive mine varer

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 11. Dec 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig, da jeg intet kan finde om det på nettet.

Hvis jeg køber eksempelvis smykker hos forskellige leverandører og vil sælge dem videre? Hvordan er det så med reglerne? Må jeg selv finde på navne til smykkerne, så hver enkelt smykke har sit eget navn? Og hvis jeg gør det, skal jeg så passe på med hvilke navne jeg bruger, så jeg ikke kommer til at bruge nogle navne, som allerede er brugt på andre smykker hos andre webshop?

Mvh. Jasminn
Tilmeldt 12. Dec 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 02:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jasmin
Jeg er ikke ekspert, men jeg ved da så meget, at man kan blive konfronteret med et sagsanlæg, hvis ens navn (firma eller produkter) er registreret af en anden. Og så har man jo så også spildt sin tid og penge på at markedsføre under et ubrugeligt navn. Så mit råd er at få det tjekket. Patent- og Varemærkestyrelsen - dkpto.dk - kan hjælpe dig, måske endda gratis vil jeg tro. Og de kan sige det med sikkerhed. Også ang. dit første spørgsmål.
Jeg fandt også denne artikel, der omhandler at skabe et nyt navn til firma eller produkt. Selvom den godt nok ikke svarer på dit første spørgsmål. lbpatent.com/services/varemaerker/firmanavn-tips-til-et-godt-varemaerke
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)