Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overførsel til holding af beløb i Euro/Dollar

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en meget stor del af vore indtægter i Euro og Dollar.

Når jeg overfører til holding selskabet krummer jeg meget tæer når jeg ser vekselomkostninger på 2000-3000kr og er mildt sagt for nærig til at forære det til banken for en ydelse der ikke giver mig værdi. 

Hvordan håndterer andre dette for at undgå exorbitante omkostninger?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor man veksler billigst er jo noget man må undersøge og forhandle, og det tror jeg du har gjort så langt du kan. Tilbage er jo, at det koster noget at veksle penge - gebyr og ofte også noget kursskæring - det er jo det som de der veksler lever af - nogen lever af at lave regnskabprogrammer eller reparere biler, andre af at veksle penge mm
Det er blot at forhandle og lede men alternativet kunne være, at have en dollar og euro konto under holding, hvis du ikke behøver vekslingen, eller undlade at overføre til holding andet end hvor helt nødvendigt, og blot lade pengene stå i drift - kan det ikke begrænses til EN gang om året med en givet mindre omk per enhed?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
krummer jeg meget tæer når jeg ser vekselomkostninger på 2000-3000kr og er mildt sagt for nærig til at forære det til banken for en ydelse der ikke giver mig værdi. 

Fuldstændig enig. Men så er det da mange gange om året du veksler!. Jeg giver kun kr. 40,00 for at få € ind på DKKR konto.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Det er blot at forhandle og lede men alternativet kunne være, at have en dollar og euro konto under holding, hvis du ikke behøver vekslingen, eller undlade at overføre til holding andet end hvor helt nødvendigt, og blot lade pengene stå i drift

Overførsel til holding har selvfølgelig med sikring af kapital at gøre. Valutakontoen er nok det den bedste løsning, da omkostningerne er kurstabet som jeg synes er voldsomt. 

Pythonrap:

BroncofanDK:
krummer jeg meget tæer når jeg ser vekselomkostninger på 2000-3000kr og er mildt sagt for nærig til at forære det til banken for en ydelse der ikke giver mig værdi. 

Fuldstændig enig. Men så er det da mange gange om året du veksler!. Jeg giver kun kr. 40,00 for at få € ind på DKKR konto.

Det er nu ikke gebyret men kurstabet der giver de mange penge, og det tages som en procentdel af beløbet.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej BroncofanDK

BroncofanDK:
Det er nu ikke gebyret men kurstabet der giver de mange penge, og det tages som en procentdel af beløbet.

Du skal tage fat i din bank. Jeg var ved et firma, for mange år siden, der var ved at lukke. Så kom der en af de bedste direktører, jeg nogensinde har mødt og rettede forretningen op på 9 måneder. Der blev bankerne sat på plads. Men de gjorde som GR sagde.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Hej Broncofan

Har du en god pris på Euro kan du sælge dem til mig ;-)

https://www.amino.dk/forums/p/311188/1872269.aspx#1872269 

Jeg sammenligner med handelskursen hvor det jo nok passer meget godt at der er 4 kr forskel på købs og salgskursen på Euro. Det er jo så også nok lidt om hvoran man sikrer hinanden i en bytte - bytte - købmand, men nu er det kun 100-150K jeg påtænker at veksle, og der er det måske nok bedre at gøre som John forslår.  

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)