Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmesidepriser Index, god idé?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 6. Dec 07
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker lidt på om man skulle lave et index over hjemmesideforhandlere i DK?

Der er så mange der tilbyder det og jeg tror virkelig det er en jungle for mange at finde den udbyder der passer til deres behov.

Hvad synes I om det? Er der grundlag for det? Smile 

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 17:12

Jeg ville helt klart bruge det.

Så skal det være sådan så man kan søge på bestemte ting. Hvad deres speciale er, hvor lang tid, pris, referencer osv.
Efter arbejdet er færdigt, kan man så vurdere dem der har lavet ens site. Det kan så læses af andre, så man ved hvad man går ind til.

Go for it! 

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Fra København
Tilmeldt 6. Dec 07
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 17:23

Det lyder godt. Så er der måske grundlag for det og helt sikkert en god idé med søgefunktion og mulighed for afgivelse af karakterer eller lign.

Nu er det ikke fordi jeg er doven (det løgn), men findes der mon ikke nogle scripter et sted derude, man kan hente og modificere lidt, i stedet for at bygge siden helt fra bunden af? Hvis nogen er bekendt med dette?

Fra Skovlunde
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 17:27

Ååååh ja det er da en af de ting der helt klart mangler og hvis man så samtidig kan sammenligne priser og indhold så er jeg sikker på at det vil blive brugt flittigt af mange som mig ... så "go for it" Yes

Fra København
Tilmeldt 17. Feb 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 18:22

Hvis der er mulighed for at rate efter forskellige emner ville det ihvertfald være nice. Så man kan finde de firmaer der har fået bedst rating for kundeservice, pris, hastighed, eller hvad man synes er vigtigt :-)     

Webudvikler og stor fan af god øl og mad

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 08:58

Jeg tror ikke folk ville blive mindre forvirret over sådan en liste, tværtimod.

Nu har jeg været i branchen i omkring 10 år, og hjemmesider er for mig ikke en standardvare men en individuel løsning til hver kunde (stort set).

Hvis der var tale om "hyldevarer", så kunne jeg se fornuften i det, men det er det jo sjældent.

Diverse ratings syntes jeg heller ikke om, så vil det jo den der kan få flest kunder til at stemme der vil "vinde" og jeg vil ikke belemre mine kunder med at skulle rate mig på et eller andet tilfældigt site, det er mit firma sg* ærligt talt lidt for serriøst til.

Det er klart, at den bedste reference du kan få er, når ens kunder anbefaler dig til andre. Det er den måde jeg har fået kunder på de sidste små 10 år og jeg har aldrig brændt penge af på annoncering eller haft telefonfolk til at ringe rundt og "prakke" uvidende kunder noget på.

For min skyld må i gerne lave sådan et hjemmsidedesigner-ratings-bedømmelses-site, men jeg tror ikke i vil få en hat ud af det.

Det var blot min mening Smile

Fra Vilnius, Litauen
Tilmeldt 13. Nov 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 09:59

Jeg tror fra konceptets synspunkt, så skulle det nok kunne holde.

Konkurrencen er så hård i det marked, at du vil kunne få penge for at lade firmaer komme ind i indexet, ligesom edbpriser og andre pricerunners. Du vil også kunne sælge en del bannere, formoder jeg.

Oxkjær har dog ret i nogle hans punkter - men det er set fra "vores" synspunkt som leverandør.

Vi synes ikke det er super sjovt, at altid skulle konkurrere på prisen. Men ikke desto mindre, så kunne man bygge det op, så man måske fremhævede andre ting end blot prisen. Jeg synes karaktergivningen kan være god.

Det skal gennemtænkes, men jeg synes ideen holder - desværre...

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:09

Jeg syntes da det lyder som en fin ide, det vil om ikke andet kunne hjælpe mange første gangs købere til at undegå de værste i brancen.

Jeg tror desværre ikke at vores kundeportefølje er af typen som kunne finde på at bruge et ratingsite, men det må jo så være vores problem.

/Peder 

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 14:23

Tror sagtens man vil kunne skrue en form for liste/index sammen, der kunne være meget effektivt..

Hvad man bare skal huske er- at priser på hjemmesider.. Det er svært ligesom at sætte fast. Hvilken pris skal man sætte ?.. Tvivler på du finder ret mange dygtige i branchen, der kører med HELT faste priser. Selvfølgelig har man en fast timepris (de fleste steder), som man tager udgangspunkt i - men timer på hver opgave variere jo  enormt.

Jeg henvender mig til iværksættere - da det er dem jeg er bedst til at hjælpe, vejlede, og arbejde sammen med. Så mon ikke det også vil være mit kundesegment der kunne benytte sig af sådanne arkiv.
Så så længe det det bilver skruet ordentligt sammen - er jeg da klart frisk på at tilmelde min egen virksomhed, InMoto, i hvert fald :).

Bare man husker på, at der er så forfærdeligt mange variable værdier, priser osv. når vi snakker om noget så kreativt og 'flydende' et produkt som hjemmesider. 

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 23:05

Hvis du laver sådan en liste skal du virkelig have konceptet på plads, så du kan køre det igennem hele vejen... for det er virkelig svært at fastsætte et webdesigns pris... det er meget afhængigt af opgavens størrelse, kompleksitet og så mange andre ting...

hvorfor skulle du ikke kunne lave sådan en liste, men pas på ikke at blive usaglig..... og pas især på fordi du selv udbyder webdesign...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)