Min bror står og skal overtage mit fars murerfirma, og har besluttet at oprette et ApS. I forbindelse med overtagelsen har han haft møde med revisoren, som gjorde ham opmærksom på at alt fra reklamer på firmabiler til visitkort skulle indeholde ApS efter firmanavnet, hvis man ikke gjorde det kunne min bror risikere at blive gjort personlig ansvarlig, hvis virksomheden gik konkurs. Nu er det jeg vil høre, om det virkelig er et krav, at ApS skal stå overalt? Årsagen til vi gerne vil undlade ApS på skilte og som del af firmanavnet, skyldes det hovedsagligt er arbejde hos private og det kan måske sende et forkert signal hos kommende kunder, at de tror virksomheden ikke tager sig af små opgaver mere. For et par år siden var der et program på TV2, hvor selvstændige der var i krise kunne søge hjælp hos andre selvstændige. Der var blandt andet en autoforhandler i Jylland som havde overklistret alt med ApS, hvilket blev fjernet efter råd af den anden selvstændig som hjalp ham. I det tilfælde var der intet problem, så burde der vel heller ikke være noget problem for et firma i byggebranchen? //Kim
|
Virksomhedens reelle navn er jo "xxxx ApS", så skal man oplyse kunderne omkring det rigtige firmanavn. Det eksempel du nævner, var da Lars Larsen hjalp den iværksætter fra Esbjerg, det var heller ikke helt fin i kanten at fjerne ApS.
Umiddelbart synes jeg da ikke ApS burde skræmme jeres kunder - ApS er jo ikke så "stort" igen, hvis det var A/S kunne jeg se problemerne da det fremstår meget større...