Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til test og gennemgang af hjemmeside :)

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg skrev "det kan både være godt og skidt", hvor jeg gerne vil understrege "kan". Som udgangspunkt anses ASP.NET som mere sikkert end PHP. Dog alt står eller falder ved sikkerhedsopdateringer. Alt kan og vil blive hacket. Men PHP bliver mere anvendt end ASP.NET. Det medfører, at en PHP-community hurtigere vil have rettet en fejl end ASP.NET-community, selvom det aldrig ville være muligt at sætte præcise tal på det.
Derimod vil en hacker sandsynligvis hellere forsøge at bryde sikkerheden i PHP end i ASP.NET, af den enkelte grund, at et hul i PHP vil være til at finde i flere systemer end, et hul i ASP.NET.

Hvis jeg skulle vælge noget andet end Umbraco - og vel at mærke kunne skifte til php, så ville jeg vælge WordPress. Igen, fordi det er et system som bruges vidt omkring (afhængigt af hvilken undersøge du finder, så er angiveligt mellem 37% og 69% af alle websites lavet i WordPress), hvilket gør at opdagede huller findes mange forskellige steder, men også bliver lukket meget hurtigt.

Nu er det smag og behag. Jeg kan se en ting i din kildekode som jeg ville have lavet om, hvis jeg var programmøren, men om det er nok til at skifte, det ved jeg ikke.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Klaus Pedersen:

Jeg bliver nød til lige at høre lidt mere om din sikkerheds aspekter omkring asp.net, samt hvad der lige præcis skulle være skidt ved at køre på nettop en asp.net platform vs de andre du tænker på.

Og hvilket system ville du vælge frem for Umbraco ?

Hvis man ikke har fulgt med tiden så er det ikke ASP.NET der er problemet men serveren. Et dårligt kodet ASP.NET site er lige så elendigt som et dårligt kodet PHP site og omvendt hvis det er godt kodet.

Hvis et site køre godt i Umbraco og man har adgang til personer der kan håndtere det så er der ingen probelmer med det og så bør man ikke skifte det ud.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

@Niels Henriksen

"Intet" er lidt absolut, men "ikke meget" vil jeg i hvert fald gå med til. Som jeg også skrev til Klaus, så er det smag og behag. Jeg har ikke så meget skepsis overfor en Windows server - jeg er uddannet i det, og har stor erfaring med Windows Server.

Jeg ved dog ikke hvorvidt jeg skulle være fan af en .NET Core på en Linux. Jeg har på min computer PHP kørende på IIS - det virker, men giver nogle gange sjove udfordringer. Lige som at være hollænder og bosat i Danmark. Eller omformere til at bruge USB-apparater på en iPad. Det sidste vil jeg aldrig byde mine kunder :) (Og nu er det bare at vente til nogen siger: jamen du byder da dine kunder på en hollænder der er bosat i Danmark :D :D)

Jeg har i øvrigt ikke helt fulgt med udviklingen af ASP.NET, men ved heldigvis nok til at kunne snakke med.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)