Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål angående udbetaling fra privat udlæg

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jul 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg er begyndt at tjene penge på min lille virksomhed, som jeg har med min kollega.
Vi har oprettet et Interessentskab (I/S) og i den forbindelse har vi smidt penge ind til de diverse første udgifter, som domæne, webhosting, udstyr m.m. 
Jeg bruger Dinero som regnskabssystem og har fulgt deres guide "Udlæg - Sådan gør du som ejer af en personligt ejet virksomhed (I/S, enkeltmandsvirksomhed)" for at bogføre vores udlæg korrekt. 

Nu er vi nået til den situation, at vi har tjent nok penge til, at vi kan tilbagebetale vores private udlæg. 
Hvordan gøres dette korrekt? Jeg kan vel ikke bare udbetale vores udlæg tilbage uden videre regler?

Mvh Asger


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Lorenzen_:
Jeg kan vel ikke bare udbetale vores udlæg tilbage uden videre regler
Pengene skal i oprindeligt have bogført ved at skyde pengene ind på mellemregning under egenkapitalen. Her bør man i et I/S absolut have hver sin indskudskonto i mellemregning  indskud Peter - indskud Poul i mellemregning under egenkapitalen

Hvis I tager alle penge ud nu så bare gør det fra den konto I skød dem ind på oprindeligt. 

Oprindeligt skal have været kredit mellemregning indskud - debet bank, og nu betaler i bare tilbage - debet mellemregning indskud - kredit bank - andet er der ikke i det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jul 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for et hurtigt svar, det var lige den info jeg skulle bruge.
God dag. Smile
Mvh Asger

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)