Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat: Bopæl i udlandet, dansk broker og danske aktier

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Sep 09
Indlæg ialt: 78
Fra  MJ Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvis man har fast bopæl - altså tax residency - i udlandet, mere specifikt Schweiz, men køber danske aktier (fx Vestas) via en dansk broker (fx Nordnet), og via sit danske NemID, hvor er man så skattepligtig af overskud?

På forhånd tak.

Founder af hikingwebsitet www.trail17.com

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 472
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I Varde

Tilmeldt 15. Sep 09
Indlæg ialt: 78
Fra  MJ Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Sjovt.

Founder af hikingwebsitet www.trail17.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

MJ:

Hej!

Hvis man har fast bopæl - altså tax residency - i udlandet, mere specifikt Schweiz, men køber danske aktier (fx Vestas) via en dansk broker (fx Nordnet), og via sit danske NemID, hvor er man så skattepligtig af overskud?

På forhånd tak.

dit personlige skatteforhold kan jeg ikke se ændre sig ud fra om du har danske aktier og handler via danmark - forudsat du er fuldt skattepligtig til Schweiz men - der trækkes jo feks udbytteskat direkte med 27% (gør der også af den danske aktie hvis du køber via CH) og denne tilbageholdte udbytteskat modregnes jo ikke så automatisk i den CH skat - hvor udbyttet jo for dig ellers beskattes hvis 100% CH beskattet - så det skal modregnes via CH skattevæsen (hvordan ved jeg ikke)
Vent lige om du skulle få andre seriøse forsøg på svar - der er givet nogen herinde de rent praktisk har CH erfaring

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)