Dette er mit første rigtige indlæg på siden :) Vi har gennem noget tid arbejdet på at udvikle en dating app; Daitr. Appen fungerer grundlæggende på samme måde som bl.a. Tinder, med et dobbelt-opt-in system, hvor to brugere begge skal swipe ”ja” til hinanden, før de kan begynde at skrive sammen. Den væsentlige forskel mellem Daitr og de øvrige datingapps på markedet er, at Daitr bruger kunstig intelligens og machine learning til at lærer brugernes præferencer rigtigt at kende. Hver like/dislike bliver analyseret, hvert ord brugerne skriver i deres profil eller i chatten bliver brugt til bedre at forstå netop hvad den specifikke bruger søger, og danne de bedst muligt matches ud fra det. Der finder visse apps og datingsider der bevæger sig lidt ned af den vej, men igen der er gået hele vejen og selv har givet den kunstige intelligens evnerne til frit at udforske, undersøge og drage konklusioner. De fleste datingapps bruger en variation af en Elo score (kendt fra skak) til at beslutte hvem der skal vises til hvem. Problemet med det er, at det primært bygger på popularitet og ikke på om brugerne rent faktisk har noget til fælles. Og når alle hele tiden kun ser de mest populære, så er der en stor masse af brugere der alene af den grund får få eller slet ingen matches. Ikke fordi der ikke findes nogen der passer til dem, men fordi de aldrig bliver vist til dem der faktisk gør. Tesen her er, at vi vil kunne hjælpe brugerne med bedre at finde den rigtige nål i høstakken. Når du swiper ja eller nej på de fleste datingapps, tænker den ”okay, næste”. Daitr tænker ”okay, hvorfor?”. Og så begynder den at lære af det. Vi har lavet en undersøgelse blande 500 amerikanere indenfor vores præmære målgruppe. Vi stillede dem en række spørgsmål om deres holdninger til netop dette og brugen af kunstig intelligens i en dating app. Både om de troede det ville gøre en forskel og om de selv ville prøve det hvis det fandtes. Uden at gøre dette indlæg for langt med en masse statistik, så var hovedkonklusionerne dels at brugerne ikke mente de datingapps de har prøvet var gode nok til at vise relevante matches, at det faktisk var meget vigtigt for dem at appen var god til det, at langt de fleste troede at kunstig intelligens ville kunne løse det problem og at kun 8% IKKE var interesseret i at prøve appen hvis den fandtes. 71% var klar til at springe på med det samme. Appen er stadig under udvikling, og vi forventer at gå live i Danmark som testland i Q1 2021. Vi vil selvfølgelig gerne høre alle gode ideer, tanker og bemærkninger som en hver måtte have, og som kunne bruges til at gøre vores app endnu bedre. Vi har dog skrevet dette indlæg af en årsag: Og her kommer så vores udfordring. Vi har folk der er gode til at programmere, folk der er gode til kunstig intelligens, folk der er gode til finans og folk med erfaring i innovation, ledelse og virksomhedsdrift. Hvad vi ikke har er nogen der har ret meget forstand på markedsføring. Det er så at sige et hul i vores team. Vi har et produkt som vores markedsanalyser viser der er efterspørgsel på og vi har et enormt potentielt marked. Men vi har ikke den rigtige partner til at hive brugerne ind (endnu). Og hvis appen skal have nogen som helst gang på jord, så skal den have minimum 10.000 brugere i et begrænset geografisk område (fx København) for at der faktisk er nogen der er værd at swipe med. Vi har derfor 2 helt åbne spørgsmål; 1. Med den trods alt begrænsede viden I nu har om produktet, hvad vil I så mene er en fair CPC/CPA (omkostninger for en ny bruger)? 2. og hvem vil være den helt rigtige partner for os til at stå for al vores markedsføring og brugergenerering i Danmark? |
Kunstig intelligens i dating og markedsføringen heraf
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)