henrikkrebs: der er ingen der siger at han SKAL registrere sig som enkeltmandsfirma. Det blev nævnt som en FRIVILLIG mulighed. Desuden blev der nævnt at hvis han omsætter for mere end kr. 50.000,00 årlige SKAL han momsregistreres. Og sådan er de danske regler. Når det så er sagt så er webdesign en hård branche at starte i, der er utroligt mange om buddet så medmindre du har et par kunde allerede nu du kan starte med er det svært at få dem til at komme (mund til mund skal jo starte et sted). Du kunn selvfølgelig bruge nogle penge på markedsføring men så skal du gøre dig selv og kunderne klart hvorfor de skal vælge dig og ikke en af de 1000 andre på markedet. Jeg startede selv "i mine forældres kælder" uden momsregistrering og da jeg havde lavet et par hjemmeside blev jeg momsregistreret blandt andet fordi det er en fordel hvis man hovedsaligt sælger til andre momsregistrerede virksomheder. Men start da med at lave en hjemmeside til dig selv og så vær aktiv herinde når folk efterspørger en hjemmeside så skal du nok få kunder på et tidspunkt. Held og lykke Kasper Gadensgaard |
Gadensgaard:SKAL registrere sig som enkeltmandsfirma. Det blev nævnt som en FRIVILLIG mulighed.
Øv - det var lige netop det jeg førsøgte at kvæle. Man kan hverken frivilligt eller tvunget blive registreret som enkeltmandsvirksomhed.
Man kan frivilligt vælge at blive momsregistreret. Man kan være tvunget til at blive momsregistreret. Der er mange nybegyndere der bliver forvirrede og tror de skal registreres bare fordi de driver en virksomhed. Og når man så begynder at tale om momsregistrereing - skal/skal ikke - så tror de at der er tale om endnu en registrering.