Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt online galleri

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Nogen vil måske kalde mig gammeldags, men hvis der er en ting jeg ikke kan tage på en webside (næst efter ) så er det lyde.
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 15:23

Hej Rasmus

En anden ting, som jeg undre mig over er at du skriver:
"Artshopping.dk er en del af virksomheden Connecting Link"

Men jeg kan overhovedet ikke finde nogen informationer om den virksomhed.
Hverken på google, eller i diverse registerer.

Også lige en ekstra ting.
Når du har fået dankort på og lign., så smid lige noget Amino-rabat på salæret.
Jeg har en kæreste, som kan svinge en proper pensel.

Alt om både i Danmark

Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 17:35
Et par hurtige betragtninger:

flash filmen i toppen er for tung, og så starter den forfra hver gang man navigerer rundt på siden. Som det er sagt før, så bliver man helt rundtosset.

Du sælger kunst. Få det ud på forsiden. Jeg vil se lige med det samme hvad det er jeg kan købe. Smid f.eks. de 5 mest besøgte malerier ud på forsiden og måske de 5 nyeste.

lidt idéer til funktionalitet:
bookmarking af malerier. Evt. ved at smide en cookie på brugerens pc, så man hurtigt kan finde det der fede maleri man kiggede på igår. Se evt. hvad jeg mener på www.fwa.com

Ellers en god idé.

/Morten
Fra 3400 Hillerød
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:34
Jeg er helt enig, man kan lige så godt vise hvad man duer til ! især det er,  IKKE er TIL SLAG. Ideen med sitet er langt fra ny, men jeg tror på, at der er plads til flere online gallerier, især dem der ikke kræver penge af kunsterne.

En søgefunktion der gør at virksomheden kan søge på kunst typer som abstrakt, symbolistisk o.s.v vil være godt, når der stadig er tale om relativ ukendte kunstnere.
Og som Helle siger, der skal stå noget om kunstnerene. Der skal være mulighed for at kunstneren kan profilere sig selv. Se evt. på sitet www.elaztic.com hvor jeg selv har profil, her giver de god mulighed for, at man kan fortælle om sit arbejde.
Måske også en mulighed for, at virksomheden ved køb af maleri støtter en forening, Red barnet eller lign.  

Når div. rettelser er oppe at køre, vil jeg ihvertfald være interesseret i at være med på dit site.    

Forsat god arbejdslyst
fra Louise Maria Christensen 
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:00

Hej Rasmus,

Der er allerede skrevet meget som jeg er enig i. Betegnelsen artister lyder også lidt forkert i mine ører, men det er måske et meget normalt udtryk indenfor de kredse?

Det der falder mig mest i øjnene er dog brugen af farven gul. Gul signalerer discount og at noget er billigt. Er det hensigten? Tænk bare på Netto, og SuperBest og Spar-kæden bruger også "gule priser" på deres discountvarer.

Hvis hensigten er, at I vil signalerer at I formidler billig kunst er det jo fint nok, men er det ideen?

Ellers kan jeg meget godt lide sitet. Det bærer selvfølgelig præg af at det er under opstarten når man kigger i kataloget, men det er også helt OK. Som fortsættelse til "IKKE TIL SALG" tanken - hvad med at holde solgte billeder på sitet noget tid med "SOLGT" skilt henover? Så kan folk jo se at der sker noget, og evt. spørge på tilsvarende maleri. Det ser man jo ofte ejendomsmæglere gøre...

mvh Carsten
Tilmeldt 13. Mar 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:19

Hej Rasmus - fed side

Specielt i forhold til mange af de andre online gallerier.
Efter at have set hjemmesiden, surfede jeg lidt rundt for at se andre sider. Eks.: http://www.artnetsale.com/ - Der må jeg sige at alt hvad der hedder layout, design og stil slår du den med 10 længder. For mig virker den hjemmeside meget usammenhængende. Dog ville det var rart hvis artshopping.dk havde dk betaling og de andre ting som folk så fornæmt nævner.  

Fed side, få DK betaling og styr på de andre ting og jeg vil foretrække jer i forhold til mange af de andre online gallerier!

MS
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 20:31

Super fed respons allesammen..

Det er dejligt at nogen gider bruge lidt tid på noget kritik.

Hjemmesiden er under løbende opdatering, og der vil jeg bestemt indrage nogle af jeres gode forslag.

Husk at holde øje med siden, nye kunstnere vil hele tiden blive tilføjet.

Og hvis nogen af jer kender potientielle kunstnere, så slå på tråden. Alt inden for kunst er relevant.

Mvh Rasmus
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 22:10

Jeg kan umiddelbart heller ikke finde et sted, hvor man kan "melde sig til" som kunstner?

Men det er måske meningen, at du selv vil finde dem der skal på.

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 23:12

Som der står på forsiden, kan alle interesserede kunstnere henvende sig, hvis de er interesseret i at udstille et galleri.

Grunden til at alle og enhver ikke bare kan oprette et galleri, er fordi vi ønsker at have den røde tråd i gennem hele konceptet. Vi ønsker at at have et "overskueligt sortiment."

Så vi godkender altså kunstnerne, inden de kan sælge deres kunst på hjemmesiden, så vi ikke få nogle problemer med utroværdige eller lign. kunstnere.
Tilmeldt 30. Aug 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:10
Hej

Nu har jeg ikke lige læst alle de kommentar der er kommet, så bær over med mig hvis jeg skriver noget som allerede er skrevet.

Jeg er selv indehaver af et net galleri, og ved hvor meget tid og energi man lægger i sådan en side.

Det første jeg faldt over, er måden malerierne bliver præsenteret på.

Det er ikke optimalt.

Der mangler bestemt en pænere beskæring af maleriet, beskær evt. helt ind til kanten af maleriet, så svæverammen ikke kommer med. Derved får du en pænere kant på billedet.

Maleriet skal ligge på gulvet når det bliver fotograferet, og gerne med et hvidt stykke papir under...dette for at se hvordan skyggerne falder.

Dernæst mangler jeg en præsentation af kunstneren....et cv, uddannelse, hvis en sådan findes, udstillinger og hvad der ellers måtte være. Således at kunden ikke bare køber et maleri af xxxxx, men også ved lidt om kunstneren.

En ting som jeg ´synes er træls på siden, er at hvis jeg feks. klikker på koncetp, så skal jeg vitterlig klikke to gange for at komme til siden.

Forretningsbetingelser, fortrydelsesret, forsendelse osv osv synes jeg heller ikke jeg kunne finde?

Dette er meget vigtigt at have med, da det giver en vis tryghed for kunden..

Mvh Gitte

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)