Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb ivs eller find partner? hjælp søges!!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 20
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. Jeg er lidt på bar bund. 

Jeg står og skal starte min nye virksomhed (entreprenør primært murer)

Jeg har pt ''kun'' 20.000 kroner som jeg kan starte med at smide efter et selskab, men det koster jo 40.000 plus omkostninger til advokat osv (aps)

IVS i danmark udløber jo til årsskiftet og derfor ikke interessant, men jeg har ''hørt ude i byen'' at man kan stifte et ivs dog i grønland, men det skulle være meget kompleks.. Jeg står derfor og er lidt på bar bund.

Kan det betale sig at prøve Grønland (hvis det er lovligt og muligt for mig og min typevirksomhed)

Eller skal jeg finde en partner og forsøge at købe et (SMBA) da det ikke længere tilbydes? 

Jeg har haft en enkeltmandsvirksomhed, men at hæfte personligt er ikke skide fedt i fremtiden (har fået flere opgaver til større priser)

Før i tiden omsatte jeg for 35.000 om året, men jeg regner med at næste år omsætte for over en halv million og meget kan gå galt i byggebranchen 

og vil derfor gerne ikke hæfte personligt resten af livet..

Vh

Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville se at finde de 40.000 kr + lidt til omkostninger. Du kan det meste selv men skal have kapitalen bekræftet- stiftelse i detaljer og drift af ApS finder du letlæst her i e-bog https://jh-e-books.blogspot.com/2019/09/aps-anden-udgave-sept-2019.html 

Det giver ikke stor tillid nogen steder med IVS på Grønland for en murer i DK, og jeg tror slet ikke du finder en bank til det, hverken på Grønland eller i DK + dobbelt rapporter mm Jeg har advaret her https://startupadvisejh.blogspot.com/2019/06/ivs-pa-grnland-jamen-dog.html  

Lån dog de 20.000. Når du har stiftet, må du bruge af de 40 t til værktøj og materialer i din opstart 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jan 20
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John tak for svaret. Jeg har desværre ikke mulighed for at låne nogle penge i banken til min opstart desværre. 

Du skriver lån dog 20.000 når du har stiftet, men jeg kan jo slet ikke stifte noget selskab når jeg kun har 20.000? er det ikke rigtigt forstået eller hvordan?

Har i øvrigt din bog! den er super fin :D

Vh

Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

nej - altså lån 20.000 kr - og når du har stiftet - kan de 40 t jo være helt nødvendige i alle fald i driften af en murevirksomhed. Er der ikke venner familie eller andet der kan låne dig 20.000 kr - så synes jeg du skal vente til du har fået sparet dem op - IVS på grønland, eller en partner grundet mangel på 20 t er ikke en god ide

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jan 20
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Modtaget. Jeg finder ud af det, men tusind tak :D

Vh

Thomas

Tilmeldt 1. Nov 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Jeg har bare den lille indskydelse at det ikke er 40.000 "plus omkostninger". Selskabet må gerne betale for sin egen stiftelse ud fra virksomhedskapitalen, så det er bare 40.000 rent. Det gælder både selve afgifterne til Erhvervsstyrelsen for registreringen samt eventuelle advokatomkostninger ved stiftelsen. Det er en transaktion på selskabets vegne, lige som hvis du dagen efter stiftelsen køber en hammer i selskabet.

Derudover så er jeg helt enig i det gode råd du fik - lån det sidste af nogen. Det er ikke værd at forsøge med andre krumspring, og KYC reglerne vil med sikkerhed forhindre dig i at få en bankkonto med et grønlandsk IVS. Banken vil spørger "hvorfor den selskabsform", og derefter pænt takke nej. Det er vanskeligt nok i forvejen at få en bankkonto som selvstædig uden en god forbindelse til en bank, så der er bestemt ingen grund til at gøre det vanskeligere.
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Et par tilføjelser til det du allerede har fået.

Hvis du allerede har en enkeltmandsvirksomhed med aktivitet, så få en revisor til at se om ikke det kan betale sig at lave en skattefri omlægning til ApS (skal ske i første halvår af kalenderåret) måske det er en mulighed for dig.

Mursten:

Jeg har haft en enkeltmandsvirksomhed, men at hæfte personligt er ikke skide fedt i fremtiden (har fået flere opgaver til større priser)

Før i tiden omsatte jeg for 35.000 om året, men jeg regner med at næste år omsætte for over en halv million og meget kan gå galt i byggebranchen 

og vil derfor gerne ikke hæfte personligt resten af livet..

Som nystartet selskab skal du ikke basere det hele på at du slipper for den personlige hæftelse, det er vist de færreste banker (om nogen) eller leverandører der giver kredit, i det nævnte omfang, til et nystartet (og upolstret) selskab, uden at kræve en personlig sikkerhed hos ejeren.

Forvent at banken som minimum kræver en kaution fra dig personligt for at stille kreditfaciliteter til rådighed.

Hth
/Brian

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)