Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af aktier / ejerandel

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Oct 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

Jeg har for et par år siden købt en mindre procentdel i den virksomhed hvori jeg er ansat, men overvejer nu at opsige min stilling. Virksomheden har bl.a. et lån hos Vækstfonden, som jeg også hæfter for andelsmæssigt ifht. min procentdel.

Mit spørgsmål går på, hvis virksomheden tilbagekøber min andel, hvilket de er forpligtet til i hht. kontrakten, således jeg intet ejer længere. Altså ingen andel har - er jeg så også "ude af" den hæftelse jeg har ifht. virksomhedens lån?

Mvh.
D.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det  afhænger helt af hvad der står i hæftelsen - om den er på din person personligt (og bare opr i forhold til ejerdel men som personlig hæftelse)eller om det du hæfter med er din andel alene.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Oct 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har skrevet under på en aftale fra Vækstfonden, hvor jeg hæfter personligt for min andel ifht. VF lånet. Men spørgsmålet er så: hvis jeg sælger min andel, så må hæftelsesforpligtelsen vel også overgå til den nye ejer...?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Djay:

Jeg har skrevet under på en aftale fra Vækstfonden, hvor jeg hæfter personligt for min andel ifht. VF lånet. Men spørgsmålet er så: hvis jeg sælger min andel, så må hæftelsesforpligtelsen vel også overgå til den nye ejer...?

nej har du hæftet personligt så er det jo personligt netop og ikke som ejer og så går den ikke bare videre til næste ejer du sælger til. Det er også helt alm med bank at ejere skal underskrive selvskyldnerkaution og den følger heller ikke med anparten Tal med vækstfonden hvis du er i tvivl

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)