Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B2B indkøb via CVR nr. uden indtægt ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 17. Mar 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

hej - jeg er i tvivl om, hvor ´meget´ jeg må købe på mit cvr nr, i forhold til min (lille/ikke-eksisterende) indtægt på samme nr. 
mit ivs har 3 branchekoder : 642020 Ikke-finansielle holdingselskaber + bibrancher : 829900 Anden forretningsservice i.a.n. + 900300 Kunstnerisk skaben
jeg vil gerne købe (mad)varer til events (dækket af 829900) fra internet-butikker der ikke handler med private, kun med cvr-kunder.
Jeg har ikke umiddelbart nogen indtægt, da de første (mange) events bliver gratis. 
spørgsmålene er : 
- kan jeg trække indkøb fra, selv om der ikke er nogen (betydelig) indtægt til at opveje dem ?
- hvis jeg ikke kan trække indkøbene fra, kan jeg så ligefrem risikere ballade med myndighederne over at have brugt mit cvr nr til at købe ting de vurderer ikke er relevante, eller bliver det bare til udgifter jeg ikke kan trække fra ?
på forhånd tak for de kvalificerede svar !
hilsen Frans

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Først skal du vel gøre op om du er momspligtig overhovedet - kunstnerisk skaben måske ikke-  og bibranche anden forretningsservice siger intet - ligesom det lyder underligt du samtidigt er reg som holdingselskab

Dernæst om det du vil driver er erhvervsmæssigt overhovedet og dermed fradrag for indkøbet . herunder specielt for fortæring som jo generelt kan have helt egene fradrags og momsregler

Endeligt skal dit IVS jo på et tidspunkt omregistreres - hvor det vel helst skal være indtægtsskabende, men jeg synes du spørger så uklart, at jeg ikke alle fald KUN kan råde til enten at gå til en betalt revisor - eller skrive til skat under kommunikation og meget tydeligt forklare eventets formål, deltagerkreds - og udgifterne til mad mm


Det er er klart du kan få bod for at trække mad og evt moms fra - hvis ikke det faktisk er noget du driver erhvervsmæssigt - helt uanset hvordan du vælger at købe fra nogen der kræver CVR (og sikkert momsregistrering i det CVR)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)