Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om gæld

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke helt hvad du mener med obligationer - men en obligation er jo som udgangpunkt blot et bevis for, at udsteder skylder penge til køber. Alm finansobligatoner må du ikke udstede, men gerne tage lån og udstede bevis

Du må gerne tage lån og udstede gældsbevis og der er ikke en grænse for beløb eller virksomhedsstørrelse for hvad virksomheden må låne, MEN hvis du ikke sikrer, at du forventer at kunne betale gæld tilbage, - så vil du selv ved, at personer/firmaer, låner din virksomhed penge, ville kunne få personlig hæftelse (og i værste fald svindelanklage) så vær omhyggelig med, at den gæld du optager, rent faktisk er en du forsvarligt forventer at kunne betale tilbage. 

Du må derimod ikke udstede obligationer som var du et finansinstitut alene til forretning for køberne - eller til offentlig handel uden godkendelse i finanstilsynet med alt jeg ved

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Oct 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar John!

Så det du siger er at udstedelse af obligation til alm. Gældsoptagelse er iorden, men at udstede en obligation med henblik på at forvalte pengene for udlånerne skal godkendes af finanstilsynet.
Er det rigtigt forstået?

Vh
Borke
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det er vel korrekt - men hvorfor er det du vil bruge ordet obligation til en alm gældsoptagelse mellem firmaer eller private? Det er en på engelsk "obligation" men jeg ville aldrig bruge ordet i det fald, men ja - pengeforvaltning kræver finanstilsynsgodkendelse (og store sikkerheder)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)