Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette CVR nummer på førtidspension

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Sagen er at jeg er på uddannelseshjælp, men har et socialt frikort, og må gerne arbejde lidt ved siden af. 

Jeg vil gerne gøre mere ud af min foto-interesse, og tænkte derfor at have et CVR nummer, for at se om jeg kan leve af det, ved siden af min sygdom, som gør jeg ikke kan arbejde særligt meget.

Vi arbejder på at få mig i praktik i få timer om ugen, hvilket jeg selv har efterspurgt, men samtidig vil jeg gerne lave nogle fotoopgaver engang imellem om måneden. Derfor vil jeg gerne have et CVR-nummer.

Problemet er at jeg ikke må få et når man er på udannelse/kontanthjælp, og derfor tænkte jeg at min far kunne eje virksomheden og jeg så var ansat.

Der kommer der så det, at han er på førtidspension og ikke kan arbejde eller overskue det. Det gør i sig selv heller ikke noget, da han bare skal stå som ejer, mens jeg er er ansat med mit frikort. Jeg er dog i tvivl om man må det, eller hvordan reglerne lægger på det område. Jeg har jo et socialt frikort, så på det punkt må jeg gerne arbejde og er godkendt til lidt arbejde ved siden af, men jeg ved ikke om det er ulovligt i forhold til at han er ejer og på førtidspension

Er der nogen af jer som har styr på dette?

Vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47185
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lovligt at have CVR og førtidspension, men der er modregning af overskud og det er ikke nødvendigvis gratis at have virksomhed - bank kan koste-  der skal tegnes arbejdsskadeforsikring for dig som ansat - laves løn, regnskab osv - og med en far der ikke kan overskue det som du beskriver, så synes jeg den stråmandstanke er helt gal.

Du må gerne fakturere som CPR person - op til omætning ca 4000 per måned (50.000 samlet oms på alle 12 mdr perioder) inden du skal momsregistreres. Det ville jeg starte med - Det skal stadigt givet modregnes i din uddannelseshjælp og OM de vil sige NEJ til det, må du høre dem om

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)