Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SummaSummarum

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, så er den gal igen.

Jeg fik hjælp fra en Amino med installationsfil 2.9... Det har kørt fint. nu efter nogle uger skulle jeg idag lave fakturaer. Og jeg kan ikke komme ind.

Jeg skal installere fra overførsel og så kører det. Jeg har naturligvis lavet sikkerhedskopi, udskrift af Tilbud, ob, følgesedler. Så der er intet tabt.

Til gengæld ved genindlæsning fra "Overførsel", så kommer ALT tilbage.

Lukker jeg ned og åbner igen, så får jeg billedet som i vedhæftede:

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du har programmet åbent og kan se alt - så gå i indstillinger - datahåndtering - placering af datafil og se hvor den ligger - så du kan pege på den fil når den spørger næste gang - eller oprette en ny placering - er eneste umiddelbare forslag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dit svar.

Programmet har været på C - drev. Men en formatering og genopbygning, gjorde at der gik mere en 14 dage, før programmet blev læst ind igen. Så kunne C drev ikke "acceptere" dette. Det kom på en anden harddisk. Med start via proceslinien. Dette har fungeret i 5 - 6 måneder. Men idag vil det ikke mere. Jeg kan genindlæse via link fra en anden Amino og det starter op normalt. Med tilbud, ordre, fakturaer osv. Derfor laver jeg backup hver gang, der er lavet noget.

Jeg prøver lige dit forslag i morgen.

Takker atter.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor var det nu du holder fast i et gammelt program?

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvorfor formaterede du harddisken?

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Albert van Harten:
Hvorfor var det nu du holder fast i et gammelt program?

Fordi dette ikke er i skyen. Og fordi det virker bedre end andet, jeg indtil nu har prøvet.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Albert van Harten:
Og hvorfor formaterede du harddisken?

Det var en udstillingsmaskine, jeg købte til en favorabel pris, men jeg kunne ikke blive administrator på den. Prøvede alt. Kunne ikke lade sig gøre. Derfor.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Fordi dette ikke er i skyen. Og fordi det virker bedre end andet, jeg indtil nu har prøvet.

Jeg prøver bare at finde ud af bevæggrundene. Jeg vil ikke påvirke dig eller få dig til at gøre anderledes, beklager hvis det lyder sådan.
Hvad er der galt med skyen?

Pythonrap:

Det var en udstillingsmaskine, jeg købte til en favorabel pris, men jeg kunne ikke blive administrator på den. Prøvede alt. Kunne ikke lade sig gøre. Derfor.

Det tror jeg at jeg ville have kunne klaret :) Men så ville det have kostet dig min arbejdsløn, og så kunne det måske ikke betale sig at købe en udstillingsmodel :)
Det, jeg ville have gjort, er at gå ind i Recovery Console, åbne en kommandoprompt, og gå til drevet hvor Windows ligger på.
Der ville jeg gå ind i mappen windows\system32. omdøbe utilman.exe til utilman.copy, og kopiere cmd.exe til utilman.exe.
Så ville jeg genstarte computeren, og i stedet for at logge på Windows, ville jeg klikke på ikonet "Øget tilgængelighed" i bunden af skærmen.
Så ville der åbnes en kommandoprompt (tadaa!) med administrator-rettigheder.
Der ville jeg skrive to kommandoer:
NET USERS ADMIN /ADD
NET LOCALGROUPS ADMINISTRATORER ADMIN /ADD
Derefter ville jeg genstarte computeren, og vælge brugeren ADMIN til at logge på med. Og vupti ...

(Så meget for sikkerheden i Windows)

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Albert

Tak for dit svar.

Albert van Harten:
Det tror jeg at jeg ville have kunne klaret :)

Det tror jeg ikke, for selv min egen over-over nørd, der sidder med alle mulige udfordringer hverdag, prøvede dette også. Det kunne ikke lade sig gøre. Han fik endda flere dage til det. Og hans pæne sorte hår blev gråt og noget faldt af. Det har konen skældt mig ud for - i meget pæne vendinger naturligvis.

Som han sagde, dette er jo ikke en PC med recovery, det vil jeg nemlig ikke have. Har haft det, FFS. Nej en rigtig skive eller adgang. Ikke mere recovery til mig. Så er det sagt.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha, vi vil desværre aldrig få svar om jeg ville kunne have klaret det. Nu får jeg ofte de opgaver, som mange andre har givet op over. Så hvis du igen har en opgave, som din over-over-nørd ikke kan klare, så spørg mig. Jeg er computernes Dr. House - bare med en del mere samvittighed og empati, og uden stok.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)