Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tanke om opstart af telemarketing firma

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 6. Sep 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg går og leger lidt med tanken om at starte mit eget telemarketings firma op. men da jeg ingen erfaringer har med henblik på opstart så kunne det være rart med en hjælpende hånd. Det vil udelukkende være mig der vil arbejde som en start. Vil gerne have så meget relevant information som muligt. både i den gode og dårlige ende.

Jeg har en masse spørgsmål omkring hvordan og hvorledes.

Hvilken virksomhedstype skal man vælge som ene ejer og kun mig som medarbejder med henblik på ansættelse i fremtiden (EVS, I/S, A/S, ApS)
Hvad er aflysnings procenterne på i gennemsnit for direkte salg, eks strøm, mobil abonnement, værktøj, gavekort, mm.
Hvilke programmer/websites bruger i til at ringe ud fra?
Hvordan får i fat i kunderne og hvilke kunder? Køber i selv jeres Leeds eller får fra dem i ringer for?
Skat, Løn, Moms registrering Osv.
Opsøgende salg, Kundeservice, Screener, eller mødebooker? Hvad kan anbefales?
Hvad anbefales af Startkapital?
Administration og regnskab?

Hvad har i andre gjort for at få tingene op at køre? Hvordan startede i selv op?

Mvh
Marc Meinertz

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marc

Marc.Meinertz:

Hvilken virksomhedstype skal man vælge som ene ejer og kun mig som medarbejder med henblik på ansættelse i fremtiden (EVS, I/S, A/S, ApS)

Jeg tror at det i dit tilfælde bedst vil kunne svare sig at opsætte et enkeltmands firma. Medmindre du løber nogen risiko vha. dit salgsarbejde. (eks. at firmaet kommer til at skylde et vist beløb ved mindre end forventet salg for en kunde eller du kommer til at ringe til en på robinson listen.) 

Mvh.

Lurks

Tilmeldt 6. Sep 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan undgår man at ramme en på robinson listen?😅

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Marc.Meinertz:

Hvordan undgår man at ramme en på robinson listen?😅

Du skal kun undgå at ramme folk på Robinson listen hvis du køber lister der er bygget på baggrund af CVR

Lister som folk sælger er generelt ulovlige da accept af at man må kontakte ifølge GDPR skal ske i form af . .....jeg tillader at X firma kontakter mig.

Du må gerne ringe til et firma på Robinson listen hvis du eksempelvis får kontaktinformationen fra deres hjemmeside - OG DU IKKE VED AT DE ER PÅ ROBINSONLISTEN.

Der er meget få undtagelser hvor man må ringe til private.

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Marc,

Kommer det til at være B2B kunder eller B2C? :) 

Du kan sagtens starte med at tage en EVS og få sigt få det lavet om til APS men hvis du har kapitalen så kan du ligeså godt starte ud med ApS
Kold kanvas kan godt være svært men super effektivt når man ved hvordan man skal gribe det an? hvad regner du med at sælge?

Du kan bruge Adversus til at ringe ud med.

Tilbage til hvilke kunder det er du kommer til at ringe til er det f.eks b2b så er der: Bisnode, Datapeeps osv.
Der er forskellige pris modeller i de forskellige forslag du har skrevet og der vil jeg nok kigge på hvordan du er som person om du kan overskue kundeservice og få sure folk i røret(ikke at alle er sure men det forekommer)

Startup Kapital: Du skal bruge en telefon til at starte med så er det godt kørende.

Regnskab: Der er forskellige regnskabsprogrammer man kan benytte sig af: Billy, Dinero, E-conomic og det er en smag sag hvad det er man hælder til.

Hvis du gerne vil have yderligere hjælp så er jeg klar til at hjælpe :)

Med venlig hilsen
Mathias

Tilmeldt 6. Sep 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Skriver lige en privatbesked til dig mathias :)

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Aslak Jensen:
Du kan sagtens starte med at tage en EVS og få sigt få det lavet om til APS men hvis du har kapitalen så kan du ligeså godt starte ud med ApS

Dette kan være et meget dårligt råd. Hvis DU taber penge så er det fuldt fradragsberettiget i fremtidig løn hvis du har en enkeltmandsvirksomhed og mellem 0-27% i ApS form. Langt størstedelen af virksomheder lukker ret hurtigt igen så det er værd at tage det med i overvejelserne.

Tilmeldt 15. Oct 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa :)

Det lyder spændende og jeg tror branchen trænger til nogen der virkelig tager det seriøst og er dygtige til det de laver. Jeg driver www.tidtil.dk og har tit tænkt på om der kan være ide i at ringe de klienter som via en annonce tilkendegiver de er interesseret. Hvad tænker du?
De bedste hilsner Karina, Tidtil

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er altid nogle variabler man skal tage højde ved at starte egen virksomhed så selvfølgelig kan man gå ind og kigge på fordele og ulemper men man ser bare mere og mere at man starter med EVS og konvertere det over til ApS :) 

Tilmeldt 6. Sep 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)