Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af marmor fra Tyrkiet (moms, told) og udregning af pris?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 4. Apr 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle,

Det er mit første indlæg her, men jeg overlever nok. Jeg vil være jer meget taknemlig, hvis I kan hjælpe mig med at få et tydeligt svar på følgende spørgsmål:

1. Hvor meget skal man betale for at importere marmor fra Tyrkiet til Danmark? Jeg synes, det er uoverskueligt på SKAT´s hjemmeside med told, moms og andre udgifter og afgifter...

2. Hvordan udregner jeg en dansk pris? Jeg har fået nogle fordelagtige (synes jeg selv) priser fra de tyrkiske producenter, men har udfordringer med at finde en pris, jeg skal sælge for til danske kunder (B2B koncept).

Jeg skal også sige, at jeg ikke ønsker store omkostninger ifm. mit importfirma. Derfor forhandler jeg et direkte salg og levering fra den tyrkiske fabrik til den danske køber. Jeg besvarer gerne, hvis I skal bruge flere oplysninger :-).

Tusind tak for hjælpen,

MVH Jenna 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du importere fra lande udenfor EU de såkaldte 3.lande skal der betales told, momsen betales ikke men modregnes i dit momsregnskab.

For at kunne finde toldsatsen, er du nød til at kende produktets varekode, Den er specifik for den pågældende vare, spørg evt. producenter hvilken varekode produkterne har mht. fortoldning,  Spørg efter HS koden.

Når du har varekoden kan du finde den aktuelle toldsats på nettet.

Fra Hellerup
Tilmeldt 4. Apr 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det overskuelige svar :-). 

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Sep 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Jenna

Jeg er nemlig selv igang med et lignende projekt, hvor jeg bl.a. har været i kontakt med udenlandske leverandører ift. marmor sten. Men det er desværre sådan at min prjoket er gået lidt i stå ift. import pga. corona. 

Du er velkommen til at sende mig en pb for evt. et samarbejde. 

Hilsner 

Nazir. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 4. Apr 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din besked, Nazir. Du er velkommen til at kontakte mig på 22 44 82 52. Mvh Jenna

 

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)