Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg betale?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg kontaktede et firma for at høre, hvad det ville koste at få konverteret mit logo, der lå i powerpoint til et format, som jeg kunne få trykt visitkort, foldere osv. efter.

Firmaet svarede tilbage, at jeg skulle sende filen, så ville de give mig et bud. Som sagt så gjort... Dagen efter modtog jeg en mail, hvori mit logo nu var i et brugbart format, og jeg takkede mange gange for den fine service og deres hurtige tilbagevenden. 

MEN, i dag modtog jeg så en faktura på en times arbejde - rentegning af logo... og jeg spørger så - Kan det være rigtigt? Jeg fik jo aldrig noget tilbud, og har dermed heller ikke accepteret prisen...  Men helt ærligt, hvordan står jeg - og hvad ville i gøre i sådan et tilfælde?

Jeg ser frem til at høre fra jer... på forhånd tak.

Hilsen

Adsbøl

Jeg er nok naiv, for jeg tænkte, at det nok havde taget så kort tid, at de ikke ville fakturere mig - og i stedet satse på, at jeg ville bestille mine tryksager og evt. hjemmeside hos dem.

Find dig selv på YourLifeGuide.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 13:53

Hej

Jeg håber du har gemt de mails du har sendt til dem.
For så kan du jo bevise over for dem at det er dem der har gjort en fejl.

Hvis det var mig (og arbejdet var tilfredsstillende) ville jeg sende dem et brev med dine mails, så de kan se at det er dem der har begået en fejl.
Samtidigt kan du så skrive at du gerne vil betale noget af prisen for arbejdet.

Så burde alle være glade.

Glem advokater o.li. det er et tidsspilde. Så hellere være diplomatisk.

God weekend! 

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Tilmeldt 4. Feb 08
Skrevet kl. 14:01

Hej,

Tak for din hurtige tilbagemelding, der lyder som min første indskydelse - nemlig diplomati, for jeg ville aldrig spilde min tid på advokater og alt muligt for sådan et beløb...og ja, jeg har alle mailsene og har læst dem igennem for at sikre mig, at jeg ikke selv har overset noget undervejs.

Jeg havde det bare sådan, at jeg ihvertfald ikke lige ville betale uden videre - for jeg mener netop, at de har begået en fejl...

Jeg takker for dit råd - og jeg vil prøve at kontakte dem og se, om der er mulighed for en fornuftig løsning for alle parter :-) 

God weekend til dig også :-)

Adsbøl

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:05

Hvad er deres timepris? Mener du det er for dyrt for en rentegning?
- Betal og kom videre. Du har fået lavet et stykke arbejde og er tilfreds, så lad være med at spilde din weekend på det.
 Den slags tager al for meget energi.

Tilmeldt 4. Feb 08
Skrevet kl. 14:13

Hej 

For mig er det her ikke et spørgsmål om prisen - men forretningsmetoden... og nej, jeg har ingen planer om at betale uden at ha' gjort opmærksom på min utilfredshed. 

God weekend :-)

Adsbøl

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:16

Adsbøl:
Dagen efter modtog jeg en mail, hvori mit logo nu var i et brugbart format, og jeg takkede mange gange for den fine service og deres hurtige tilbagevenden. 

Sat lidt firkantet op – men sådan er jura – så har du faktisk her accepteret det udførte arbejde…

Da du ikke giver udtryk for at du syndes prisen er urimelig – så vil jeg tilslutte mig det synspunkt, betal og vær glad for dit nye logo som er brugbart… Wink

Tilmeldt 4. Feb 08
Skrevet kl. 14:27

Du har da helt ret - jeg har accepteret konverteringen af min fil - og det er fint nok. Men at betale uden at gøre opmærksom på forløbet - det skal de nok ikke regne med. Hvis de holder fast, jamen så betaler jeg da det fulde beløb - og så handler jeg et andet sted, når jeg skal bestille tryksager  Wink 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:17

Hvis de har gjort et godt stykke arbejde og du er tilfreds så betal da. Ellers skulle du have gjort indsigelse da de sendte den rentegnede fil til dig. I det at du modtager filen uden at klage og rent faktisk bruger den har du også accepteret at arbejdet er udført og ikke mindst taget det i brug også står du vel ret dårligt i forhold til at klage efterfølgende.

Havde du nu svaret at det ikke havde nogen interesse og at du kun havde udbedt dig et prisoverslag på opgaven så var det en anden sag.

Tilmeldt 4. Feb 08
Skrevet kl. 15:26

Jeg har nu ikke taget filen i brug - logoet jeg bruger, har jeg selv tegnet, og det er mit eget format, jeg benytter mig af på nuværende tidspunkt. Men du har da helt ret i, at jeg ikke gjorde indsigelser...men da jeg har gode erfaringer fra andre firmaer, der yder en gratis service, hvis en opgave ikke tager lang tid - og de kan se muligheder i et kundeforhold, så tænkte jeg ikke nærmere over det. Men det vil jeg gøre en anden gang.

Mange tak for de mange kommentarer... Jeg tager dem med mig :-)

Adsbøl

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)