Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura køb / lån

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 8. Mar 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Spørgsmål til panelet :)

Står i det luksusproblem at jeg har modtaget en ordre jeg skal levere, MEN har ikke likviditet til at bestille den ( upfront payment )
Så, skal høre om nogle herinde kender til hvem man kan bruge til en hurtig enkelt stående sag på fakturakøb eller lån?

Kunden betaler med straksoverførsel så snart varerne er leveret, ( ca. 1-3 dage levering på ordren ) - så det er en sag der hurtigt kan klares.

Indkøbsbeløb drejer sig om 359.000 kr. ( IT produkter )

Salgspris til kunde : 384.000 

Sagen kan udvikle sig til at der vil komme flere ordre, men til at starte med er det denne sag, jeg søger hjælp til. 
kunden er kreditværdig. 

Hvis nogle herinde ville være interesseret, finder vi selvfølgelig en procentsats / beløb til den person som tak.  

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad vil du gøre hvis kunden ikke betaler i løbet af 1-3 dage ?

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Når det er ordre af denne størrelse, så ville jeg kræve at enten få en delbetaling(f.eks. 2/3) eller det hele forud.
Især hvis det er en ny eller nyere kunde.

Kreditværdig eller ej, hvis kunden ikke har lyst til at betale, så hænger du på den uanset hvad, din leverandør er ligeglad.

Jeg har aldrig haft problemer med at få mine kunder til at lave delbetaling forud når det er store ordre.

Alternativt kunne du få kunden til at stille en bankgaranti, og mon ikke din bank så ville være med på en midlertidig kredit, når den er på plads.


/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra København S
Tilmeldt 8. Mar 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Varerne bliver personligt leveret.

så straks overførsel bliver fortaget ved aflevering af varerne.

det er bestilling til vores eget lager der er 1-3 dage :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
så straks overførsel bliver fortaget ved aflevering af varerne.

lidt naivt at tro på at den holder, folk kan pludselig have mange undskyldninger/ forklaring på at de ikke lige kan betale. 

Fra København S
Tilmeldt 8. Mar 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville jeg nu ikke mene... har handlet med kunden en del gange på samme metode, bare i mindre omfang. 

Sååå naivt ville jeg ikke mene det er :), der er heldigvis også ærlige virksomhed drivende mennekser derude i verdenen. 

Fra København S
Tilmeldt 8. Mar 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Plus når jeg skriver personligt levering, er det undertegnet der selv levere disse varer :) så tro mig, ingen penge = ingen varer og igen har handlet med dem før.
Blot et noget højere beløb denne gang de ønsker at købe for

Fra København S
Tilmeldt 8. Mar 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret her :) kunden er bare lige princip fast ved betaling og levering. 
Kunne lige undersøge det nærmere med bankgaranti fra kunden, det var en god idé.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)