Hejsa, jeg har et lille spørgsmål til jer.. som drejer sig om salg fra en privat mand til en anden privat mand. En af mine kammerater har brug for en bil til hans kæreste, og finder en i den blå avis til fornuftig pris (under 15.000) der står bilen er nysynet. og iøvrigt iorden. han kører ned og kikker på bilen så godt som han nu kan med hans viden indenfor bilene, og går iøvrigt ikke yderligere i detaljer da han får at vide den er synet to dage før, og han ser synsrapporten hvor der står at bilen er synet uden anmærkninger, dog er det lige nogle småting han vil have lavet da han kommer hjem med bilen, så han henvender sig til min far. som er mekaniker, for at få disse fejl udbedret, det viser sig så da min far får bilen at der er foretaget nogle ikke korrekt udførte reperationer af bilen. den er tærret forskellige steder. et af stederne, så galt at det til syn normail ville have givet køreforbud, generelle dele ved bilen horn / visker var uvirksomme.. så det er flere steder at bilen ikke er blevet tjekket til syn, samtidigt er han ved købet blevet informeret om div. nye dele i bilen. som ved nermere eftersyn ikke har været nye i lang tid.. Bilen er købt som beset uden nogen former for garanti.. Men hvordan er han nu rent juridisk stillet, da der jo ved salget var lagt stor vægt på at bilen var nysynet.. sælger er blevet konfronteret med fejl og mangler, og er ikke interesseret i at lade handelen gå tilbage. Mvh Brian |
Nu er jeg ikke jurist men jeg mener ikke han har nogen sag. Tilsyneladende er bilen jo blevet synet og godkendt. Dvs. sælger har ikke oplyst noget forkert. Herudover tilsiger prisen på under 15.000 kr. også at der er grænser for hvad man får for pengene.