Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kendte citater til plakat webshop?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Sep 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Jeg har prøvet at undersøge dette emne både på dansk og engelsk. Jeg leger lidt med ideen om, at starte en webshop med plakater og i den forbindelse have plakater med kendte citater fra sportsstjerner. Men ville dette stride imod nogle regler? I givet fald hvilke?

Derudover har jeg set en del, som laver plakater over plantegninger af diverse stadions men der er vel nogle ophavsrettigheder, som tilhører klubberne eller overser jeg noget?

Mvh Kevin
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er et svært område - se om Morten fra notallowed.dk dukker op - men 

Der må kun citeres fra lovligt offentliggjorte tekster • Citatet skal være i overensstemmelse med „god skik“ • Der må kun citeres „i det omfang, som betinges af formålet“ • Ophavsmanden til teksten skal krediteres, og kilden skal angives (dvs. man skal oplyse hvem, der har skrevet det citerede, og hvor man har hentet citatet henne). 

Du må ikke krænke andres rettigheder ved kommercielt at bruge deres tekster - herunder er et kendt citat jo en  tekst

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Sep 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay mange tak for det fine svar John! :)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt svar fra John.

Citater er svære, fordi hvem har lige opfundet dem, og hvem har egentlig ophavsretten. Derfor kan det være svært at have ophavsret til disse, men der findes citater, som der er ophavsret på. 

Hvis du allerede ved, at et citat forbindes med en bestemt person, vil det være en god ide, at du kontakter denne /dennes agent og spørger, om du må anvende det. Så sikre du dig ihvertfald, at der ikke er problemer på den front. 

Anvender du dem uden tilladelse, og nogen begynder at lave indsigelser, kan det blive rigtig dyrt, især hvis du har solgt mange plakater. 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)