Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af dyreartikler

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg overvejer kraftigt at starte en online dyreshop, er der nogen gode råd til hvordan man kommer igang ?

Skal man finde forhandlere her i Danmark, eller skal man importere fra udlandet - al hjælp modtages til hvordan man kommer igang med forhandlere osv.

Mvh

jl

Tilmeldt 18. Nov 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 09:12

Hejsa.

Det kan jo være en kombination af at du køber varer her i DK og så samtidig selv importere andre produkter. Problemet med at købe i DK er at man mange gange skal sælge varen på prisen, på grund af konkurrence fra andre.

Prøv og søg det danske marked for webshops som sælger disse artikler, kør ned til den lokale dyrforretning og se hvad de har, tjek priser, du kan også på deres artikler i mange tilfælde se producenten, tjek dem og deres hjemmeside og kontakt dem.

MEN, den største succe kan blive at du adskiller dig fra de andre på markedet, ved at have f.eks., nogle niche produkter til dyr, her kan du tjene endnu bedre penge, og her er du så nød til at kigge på import fra f.eks., Kina.

Prøv dette link, som er en database/portal over 1000vis af fabrikker i blandt andet Asien, find de produkter som du syntes ser spændende ud og send en mail til fabrikken, om at du godt vil have:

http://www.globalsources.com/gsol/GeneralManager?point_search=on&page=search%2FProductSearchResults&product_search=on&supplier_search=off&article_search=off&type=new&search_what=1&query=pet+products&point_id=3000000149681&catalog_id=2000000003844&from=&loc=t&AGG=N&action=GetPoint&action=DoFreeTextSearch

1: Export priser / leveringsbetingelser

2: Besked om de allerede sælger i Danmark

3: Mulighed for eneforhandlingsaftale i Danmark / hvad gør du med defekte varer, bytter de ?

4: Prisen for vareprøver inklusive EMS porto til Danmark (EMS er deres postvæsen og er billige)

Prøv dette og se om du kan finde nogle produkter der kunne ramme det danske marked :-)

Og husk, deres varer skal have de rigtige godkendelser for at blive solgt i Danmark og EU, CE,RoHS samt eventuelt andre former for godkendelser når det er produkter som henvender sig til dyr. Dette kan du prøve og høre www.toldskat.dk og www.cvr.dk omkring. 

Go weekend

Tilmeldt 7. Mar 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:52

Hej ovesenzone.

God weekend, og  tak for dit svar.

Jeg er selv lun på ideén med import, netop for at have en niche der ikke findes i alle de andre webshops.

Faktisk er jeg allerede på udkig efter nogle bestemte plysdyr som ikke er nemme at købe her i dk, men det er der måske en årsag til, siden ingen har dem.

Er der nogen Amino brugere der evt. ville kunne være behjælpelig med import fra Kina?

Jeg vil kigge på dit link, og se om der er noget spændende imellem.

Tilmeldt 4. Mar 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:33
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)