Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen løn nævnt i job annoncer

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

som nævnt - ved du lidt det - ud fra jobbeskrivelsen, men det er jo lettere hvis man er vant til det danske arbejdsmarked. 
Der er stillinger som kan variere meget - Key account salesman - kan ses til alt fra 20.000 til 60.000 men igen vil det normalt fremgå af kravene, om det er noget junior eller ikke
Under samtalen kommer man ind på det - lad arbejdsgiveren gøre det hvis muligt - så du ikke starter ud med det - men du kan forvente alt - også nogen der spørger DIG, hvad har DU for forventninger til lønnen (for at se om du skyder lavere end de måske ellers ville) Alt er muligt

Der tales ikke meget indbyrdes heller om hvad man har i løn - ofte kender de ansatte slet ikke hinandens løn, men det er fuldt lovligt at selv være helt åben om det. Det er bare ikke et small talk issue her.

Første hurdle er ofte at komme til samtalen overhovedet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

GVs:

- og hvis virksomheden kan slippe afsted med at få folk til at arbejde til halv løn af alle andre, så går den så går den attitude.

Ikke at jeg er fan af det, men hvis en kommende kandidat siger 25k, så ville en leder ikke sige hey pjat med dig, du skal da have 35k som alle de andre på dit niveau.      

En anden ting er at løn er meget privat og i Danmark vist meget fortroligt. Får man et job hvor løn har været annonceret offentlig, så vil alle vide hvad man får i løn. Står man så bedre eller dårligere til en ny lønforhandling i sit næste job ?   

En af mine tidligere ledere havde ansat undertegnede og alle andre på fuldstændigt identiske kontrakter. Så kom der en ny leder til og pludselig øgede han grundlønnen for nyansatte uden samtidig at ændre den for alle os, der var der i forvejen.
Du kan selv gætte, hvor kort tid der gik, før jeg havde forladt virksomheden. Jeg gad ikke engang tage slagsmålet med ledelsen, for måske kunne jeg vinde det slag, men de var jo ikke længere troværdige og derfor skulle jeg ikke arbejde dér!

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kim Bang:

Hvis jeg søger en medarbejder, og har tænkt 30.000kr./mdr. så kan jeg få to problemer:

1. Jeg mister ansøgninger fra folk, som måske er super dygtige, men vil have mere (og som jeg til en samtale ville have givet mere)

2. Jeg mister muligheden for, at skrue lønnen ned til f.eks. 27.000kr. hvis den bedste ansøgning jeg fik, ikke helt lever op til den opslåede stilling.

Gi'r det mening? :) 

Det kan ikke siges mere klart!

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)