Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække købte ting fra?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Måske et dumt spørgsmål fra en novise, men der er noget jeg ikke kan finde ud af.

Jeg/vi har købt noget hjem til min kones virksomhed, som hun bruger erhvervsmæssigt. Kan hun trække det fra i sin virksomhed selvom det er mig der har bestilt varerne, og det er mit navn der fremgår på fakturaen?

Det var en tanketorsk da vi handlede, og jeg kom til at skrive mit navn på og ikke hendes?

Nu er det ikke mange penge det drejer sig om, men det er stadig noget der er købt ind til hendes virksomhed?

Håber nogen kan hjælpe?

Vh
Stefan
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46673
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:28

Nej  udgangspunktet er at det skal være hendes navn eller hendes virksomheds navn - Hvis det er noget der så 100% kun ville kunne anvendes naturligt i virksomheden, så ville det vel gå at køre det over mellemregning som var det din kone der havde lagt ud - og beskrive det skete på bilagene, men formelt - det skal være hendes eller hendes virksomheds navn på alle kvitteringer, og ved en kontrol kan det både forkastes og også skabe øget interesse i det hele taget.

Bedst er givet at få kredit nota og ny korrekt faktura

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Aug 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:32
Hej John

Mange tak for svaret. Det var dejligt.
Vi gør ikke mere ved det. Sket er sket, og vi er bare mere opmærksomme i fremtiden.

Tak for hjælpen:)
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)