Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket booking-system?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Tisvildeleje
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 5
Fra  Storyhunter Skrevet kl. 07:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hello Fellow Aminos

Jeg leder efter et bookingsystem med følgende features:

Systemet skal som output levere en pris og et tidsrum, hvori en service lader sig udføre. 

Prisen skal være afhængig af opgavens omfang og den afstand, hvori et firma skal transportere maskiner til det sted, hvor opgaven skal udføres. Det tidsrum, der angives, hvori opgaven kan udføres, skal afhænge af den tid, det tager at udføre opgaven og de andre aftaler, som firmaet har i kalenderen i forvejen.

Lad os sige, at den service, som kunden leverer, er gulvafspilning:

1. skærmbillede:

Når man besøger firmaets hjemmeside, er det første, der møder dig et call to action, der siger:

"Få en pris på afhøvling af dine gulve og find ud af, hvornår vi kan udføre opgaven."

Knap: "Få pris og tid"

2. skærmbillede:

"Hvor mange kvm gulv skal vi afhøvle for dig?"

"Indtast kvm:" [Skjult for kunden: fra 0 - 50 = 150 kr pr. kvm | fra 51 - 100 = 125 kvm | etc]

3. skærmbillede:

"Hvor skal opgaven udføres?"

"Indtast adressen:" [Skjult for kunden: fra 0- 20 km fra Kbh NV = 200 kr. i transport | fra 21 - 50 km fra kbh NV = 300 kr. i transport | etc. ]  

Knap: "Få pris og tidrum, hvori vi kan udføre jobbet"

OUTPUT

Som sagt skal systemet nu kunne udregne en pris på baggrund af dét antal kvm, der skal afhøvles samt afstanden fra firmaet i Kbh NV til stedet, hvor opgaven skal udføres:

Eks: "Din pris for 160 kvm gulvafslipning i Søllerød bliver: 15.500 kr. 

Opgaven tager ca. 6 timer og vi kan udføre den ml 9 og 15 på torsdag d. 27.8.

Book nu"

MIT SPØRGSMÅL ER NU:

Findes der en slags bookingsystem, der helt uden eller med minimal kodning vil kunne lave den slags beregninger? Hvilken software kommer tættest på?

Jeg sætter stor pris på dine indput.

På forhånd tak, 

T

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Torben. Jeg tror ikke at et sådant system findes i forvejen. I hvert fald ikke et system der helt 100% gør det du vil. Der findes sikkert nogle plugins til forskellige systemer der kan klare dele af dine ønsker.
Du kommer nok ikke udenom et skræddersyet system som implementeres i fx. WordPress.

Ring til mig på 7020 0930 eller skriv til mig på albert@computernoerden.dk - jeg kan hjælpe dig videre med det.

Computernørden Albert van Harten

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

I øvrigt er det nok en god idé at overveje om du rent faktisk ønsker en booking af dette, uden at du har været i kontakt med kunden.

Tilbage i 2003 havde jeg en kunde som ønskede en hjemmeside til sin campingplads. Jeg foreslog en bookingmulighed. Det ville han ikke, da han ikke ville at store grupper ... beklager hvis jeg træder nogen over tæerne nu ... sigøjnere ... bookede hele campingpladsen. Jeg bruger ordret hans udtalelse, og vedkommende har ikke mere denne campingplads.

Fra Tisvildeleje
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 5
Fra  Storyhunter Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Albert 

Tak for din svar. Sender dig lige en pb

Vh. T

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)