Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kablet printer til Ipad?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Nogen der ved om det er muligt at få en printer til en Ipad der er forbundet med kabel og ikke via WiFi?

Synes de gange jeg har skulle printe via WiFi, så tager det lang tid. Printer jeg via min pc der er koblet direkte til printeren, så kommer udskriften med det samme. 

Hilsen Morten

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tvivler lidt på om det er printeren der er problemet. Jeg vil anbefale at du får kigget på din router. Og hvis du ikke kan få det til at fungere med din router, så skift printeren ud. At bruge third party samkoblinger til at tilføje USB til en iPad og køre din printer igennem en hardware adapter er aldrig vejen frem. Det svarer til at bruge uendelige mængder gaffatape til at sætte en jydekrog på bilen. Det vil sikkert holde men aflever ikke bilen i en synshal - det går ikke igennem.

Albert

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Albert

Det lyder alt sammen meget rigtigt hvad du skriver, men jeg er ikke særlig teknik-kyndig, så at begynde at kigge på router oma. det kommer nok ikke til at ske... 

På min pc er alt meget mere smertefrit hvis det er kablet. Både internet, printer, mus oma. Så ryger forbindelsen ikke, og det virker hver gang Cool

Har du selv gode erfaringer med at printe fra ipad uden forsinkelser?

Og i så fald kan du anbefale en printer? Den skal kun bruges til at printe sort / hvid fakturaer :)

Hilsen Morten

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten

Jeg beklager at jeg skriver ud fra min egen referenceramme. Jeg kender ikke dine IT-færdigheder, så tak for at du informerer mig om det :)

Som udgangspunkt er gængse printere fra Brother i mine øjne de bedste. Jeg siger det ikke fordi jeg sælger Brotherprintere, men omvendt: jeg sælger Brotherprintere fordi de er så gode. Af samme grund sælger jeg ikke andre mærkere.

Jeg mente i øvrigt ikke at du skulle gøre din router til emne for en teknisk vurdering. Kan du uddybe lidt din opsætning? Fx hvem er din udbyder, hvad har de leveret for apparatur (gerne med mærke og modelnummer, hvis du kan), og hvad har du tilsluttet og hvordan?

Fx. Stofa Bredbånd over Fiber, med en Icotera fiberboks. Med kabel tilsluttet en router fra Netgear, model AX1800-4. Tilsluttet en printer fra HP (OfficeJet 8700) via trådløst til routeren, en iPad tilsluttet via trådløst, og en stationær computer (Windows 10) med et kabel.

Så kan vi tage det derfra.

Albert

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Albert

Du skal da ikke beklage. Jeg er kun super taknemlig for at du gider tage dig tid til at prøve at hjælpe Smile Det er da super sejt!

Desværre er mine it-færdigheder bare meget ringe, så forstår hvis det er svær he he

jeg har selv en gaaaammel, men trofast brother MFC-5890CN printer på lager-kontoret.

Jeg har internet hos fullrate med en ZyXel VMG8924-B10A router, som vi bruger til 2 pc´er - kablet. 

Ca 10 herfra - udenfor lagerkontoret - vil jeg gerne sætte en pult med en ipad som vi kan bruge til at fakturere fra når en kunde besøger vores showroom. Så kan vi holde det samlet ude ved vores udstilling.

Tit vil folk jo gerne have faktura / kvittering på mail, men vi skal også bruge en printer så vi kan printe til de kunder der ønsker det.

I privaten har jeg haft en trådlås wifi forbundet canon printer (en billig en). Når vi skal printe trådløst til den, så tager det en evighed. Det kan jeg ikke bede kunderne om at vente på.

Derfor var min tanke om man kan få en slags adapter til opladerstikket på en Ipad, og så forbinde Ipad med en printer via et kabel. Så burde printet jo komme instantly....?

Men måske er problemet slet ikke eksisterende hvis jeg køber den rigtige printer der er ipad kompatibel??

Hilsen Morten

p.s. igen - jeg er bare super glad for den hjælp jeg kan få :)

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Tak for din reaktion
Hvad er det for en Canon-printer du har stående?

Den router du har er en ældre dame. Jeg kan ikke vurdere hvorvidt den er opdateret. Den seneste firmware (som er softwaren til selve apparatet) er fra januar 2019. Hvor gammel din router præcist er ved jeg naturligvis ikke, men jeg kan forestille mig at den godt kunne trænge til at blive skiftet ud. Om det løser problemet kan jeg ikke love. Jeg ville i hvert fald starte der.

Der findes nogle adaptere til at tilslutte en printer fysisk (dvs. med kabel) til en iPad. iPads er dog ikke designet til det, og hvorvidt det kommer til at fungere er meget tvivlsomt. Så måske skal du forsøge at tilslutte din Brother printer til netværket, og se hvor hurtig den skriver ud. Hvis det er tilfredsstillende, kan du altid beslutte at købe en anden printer til privaten.

Jeg vil dog absolut anbefale at du tænker over det med en router. Især hvis du har firma og privat over ét og samme WiFi-netværk. Skriv eller ring (7020 0930) til mig hvis du vil høre mere om det.

Albert

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Albert

Tak, men det bliver alt alt for besværligt.

Tror jeg køber en bærbar med windows og en billig printer. Det er nemt, og det virker :)

Hilsen Morten

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg er den nemmeste løsning, Morten :)

Tak for din feedback.

Albert

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for din hjælp Albert Yes Smile

Ved du om det vil være nemmere hvis jeg køber en Android tablet? 

Iflg. Google er det en del nemmere at forbinde en android tablet med en printer via kabel - er det noget du har erfaring med?

Hilsen Morten

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke praksiserfaring med at tilslutte en kablet printer til en Android-tablet. Når det er sagt, så er der et grundlæggende problem mellem Android og Apple (eller rettere sagt: mellem Apple og alle andre): Apples filosofi er at alt, hvad der potentielt kan forstyrre Apples system (iOS, MacOS) forhindres, hvor "de andre" giver lov til at bygge videre på tingene.

Derfor har Apple som udgangspunkt ikke USB-understøttelse. Der er dog nogle der har fundet ud af at lightning-stikket i en iPhone kan bruges til at tilslutte et apparat der har en USB-port, og på den måde måske kan bruges til at lade det tilsluttede apparat "snakke" med en iPhone. Android har ikke en sådan begrænsning, og af den grund skal der ikke laves krumspring til at oprette forbindelse i første omgang.
Det er dog ikke sådan at enten Android eller iOS automatisk forstår det tilsluttede apparat.

Det svarer til at det er nemmere for en Sydkoreaner til at rejse til USA end en Nordkoreaner, men når det lykkedes begge, så er det ikke sikkert at de to kan gøre sig forståeligt i USA - og at folk i USA kan snakke med dem. Men eftersom Sydkorea har bedre adgang til engelske kurser, uddannelser, ordbøger, tolke osv. end Nordkorea, har en Sydkoreaner bedre odds.

Så for at svare konkret: det er nemmere at tilslutte en kablet printer til en Android-telefon/tablet end til en iPad/iPhone. Det er dog ikke en garanti for at det virker - i hvert fald ikke uden krumspring. Og krumspring skal allerhelst undgås i IT-verden.

Albert

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)