Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med Noice Cancelling Headphones?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Herinde Smile

Vi sidder blot 2 på kontoret, men telefonen ringer, og kunder kommer og går. Nogen gange er det svært at bevare fokus på opgaverne for med mange forstyrrelser på mister man let tråden.

Jeg er blevet anbefalet at købe nogle noice cancelling headphones for at den ene af os på den måde nemt kan lukke støj ude og arbejde fokuseret. Derved forhåbentligt også blive mere effektive 

MEN…. virker det?
Har du prøvet det i et kontormiljø?

Leder efter erfaringer gode som dårlige Yes

Hilsen Morten

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Hej Herinde Smile

Vi sidder blot 2 på kontoret, men telefonen ringer, og kunder kommer og går. Nogen gange er det svært at bevare fokus på opgaverne for med mange forstyrrelser på mister man let tråden.

Jeg er blevet anbefalet at købe nogle noice cancelling headphones for at den ene af os på den måde nemt kan lukke støj ude og arbejde fokuseret. Derved forhåbentligt også blive mere effektive 

MEN…. virker det?
Har du prøvet det i et kontormiljø?

Leder efter erfaringer gode som dårlige Yes

Hilsen Morten

Du skal tage stilling til typen. 

Selv anvender jeg altid InEar, og det fungerer fint for mig. Normalt er almindelige InEar gode nok ift. at dæmpe lyden til et uproblematisk niveua. 

Jabra 65T er jeg glad for ift. total stilhed, men til telefoni har jeg personligt dårlige erfaringer dem (dem jeg taler med klager over lyden). 

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Formstøbte ørepropper og Bose ANR 👍🏻👍🏻👍🏻
Ørepropperne skal helst være “musikerudgaven” som dæmper jævnt (eks. 15dB) over alle frekvenser, så lydbilledet ikke domineres af dybe toner.

Bose ANR virker superfint med boom mikrofon. 

Med kombinationen af aktiv støjdæmpning og ørepropper, kan du udelukke temmelig meget støj, og styre en passende volumen på det signal du ønsker at lytte til.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Wcon :)

HVor effektivt lukker de støjen ude?

Er det kun støj, eller kan man også lukke af for snak, radionen i baggrunde etc.?

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

M. S.:

Formstøbte ørepropper og Bose ANR 👍🏻👍🏻👍🏻
Ørepropperne skal helst være “musikerudgaven” som dæmper jævnt (eks. 15dB) over alle frekvenser, så lydbilledet ikke domineres af dybe toner.

Bose ANR virker superfint med boom mikrofon. 

Med kombinationen af aktiv støjdæmpning og ørepropper, kan du udelukke temmelig meget støj, og styre en passende volumen på det signal du ønsker at lytte til.

Tak M.S

Jeg har godt læst om Bose ANR, men ideen med at de måske skal bruges sammen med ørepropper... havde håbet på at høretelefonerne var nok :) Men jeg har også svært ved at forestille mig at høretelefoner i sig selv er gode nok til at lukke al snak, støj ude...

Hilsen Morten

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere arbejdet i et kontorlandskab, og jeg var glad for mit Jabra headset, som også havde noisecancelling. Det lukker ikke ALT ude, men nok til, at jeg kunne arbejde rimelig uforstyrret. Samtidig var det virkelig godt, når der skulle holdes on-line møder, eller jeg selv skulle tale i telefon. Der findes forskellige Jabra set, så vær sikker på, at du får det rigtige.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Hej Herinde Smile

Vi sidder blot 2 på kontoret, men telefonen ringer, og kunder kommer og går. Nogen gange er det svært at bevare fokus på opgaverne for med mange forstyrrelser på mister man let tråden.

Jeg er blevet anbefalet at købe nogle noice cancelling headphones for at den ene af os på den måde nemt kan lukke støj ude og arbejde fokuseret. Derved forhåbentligt også blive mere effektive 

MEN…. virker det?
Har du prøvet det i et kontormiljø?

Leder efter erfaringer gode som dårlige Yes

Hilsen Morten

Lyddæmpene skærme og tæpper på gulvene er nogle af de meget effektive ting. Dette er en god forklaring på noice cancelling - https://www.youtube.com/watch?v=YdUysG7G6Sk

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

I forbindelse med Covid, gik jeg selv over til et par Jabra Evolve 75.

https://www.jabra.dk/business/office-headsets/jabra-evolve/jabra-evolve-75##7599-832-109

D
e kan næsten lukke alt ude, når jeg er i et rum med åben dør, og ungerne snakker i rummet ved siden forsvinder de næsten, børnene altså.
På kontoret hvor jeg har et mobilt air con kørende, og jeg sætter støjdæmpningen til, forsvinder det til en svag susen i baggrunden.

Jeg er tilfreds med dem, eneste anke er at da de har aktiv støjdømpning så de lidt tungere end andre med passiv dæmpning, p.g.a. den indbyggede elektronik, så man har den ikke på uafbrudt i 8 timer.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har to headsets fra Jabra, model Pro 9450, begge med to ørebøffer. I en omgang var den ene kun til én side, men så skulle jeg ofte lukke mit ene øre af for at kunne høre hvad folk i telefonen sagde. Det var ret ubehageligt. Nu hører jeg hvad folk siger i begge ører, og det hjælper en del.
Nu sidder jeg alene på mit kontor, til gengæld har jeg en direktør på næsten 4 år der gerne i tide og utide vil fortælle om Paw Patrol og Peppa Pig, har brug for at få rene underbukser på eller mener at det er mit ansvar at en edderkop har besluttet sig for at rende fra dukkehuset over til legekøkkenet - og gerne mens jeg snakker i telefonen. Dét kan intet headset holde ude, tænker jeg. Men jeg er nu meget glad for mit headset med to ørebøffer.

Albert

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)