Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man have en erhvervsbankkonto?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Aug 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Min bank (Arbejdernes landsbank) vil have kr. 3000,- om året for en erhverskonto.

jeg vil gerne have en konto kun til min enmandsvirksomhed - såå der er rt overblik over indtægter og udgifter - men jeg kr. 3000lyder dyrt.

Hvad er der af alternativer?

Bedste hilsner
Henrik Vind

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Test andre banker- Generelt vil de ikke acceptere erhverv kørt via personlig konto  bla.a af hvidvaskkontrol hensyn - men du ender nok deromkring samlet for en alm bank med service du kan kontakte osv https://johnhannover.blogspot.dk/2018/01/lidt-om-bankers-priser.html  Nogen ville sige revolut og rod selv med nemkonto tilslutning af CVR som jo er lovgrav hvis du ex skal kunne få moms mm retur . men jeg synes service er en by i rusland for dem, og de er for begrænsede med ikke MP mulighed osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Aug 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Henrik,

En del erhverv driver enmandsvirksomhed under privatkonto, dog vil fremover blive svært og der kræves at man har en separat konto.
Pt. skal man gå fra bank til bank for at finde en, som vil oprette en konto til virksomheden.
Der er pt. ikke andre muligheder end, at du taler med din bank eller andre banker for at finde en løsning.
Prisen som banken vil ha for kontoen skal betales, dog forløbet kan i første omgang forbedres og med tiden gøre noget ved prisen.

xHUB.dk, Digital HUB Til Virksomheder, arbejder på sagen.

se Amino indlæg: Nem adgang til en bankkonto.

VH/ Reza
Tilmeldt 2. Aug 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tusind tak for svar - mærkeligt at det skal være så dyrt, der vil jo typisk stå en del penge på kontoen.

 

Bedste hilsener

Hernik

 

Tilmeldt 2. Aug 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Reza

Mange tak for svar Yes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

HenrikVind:

Hej John

Tusind tak for svar - mærkeligt at det skal være så dyrt, der vil jo typisk stå en del penge på kontoen.

 

Bedste hilsener

Hernik

 

IT og bankdrift ER dyr - inkl. de hårde kontrollovs krav - og penge på konto koster jo som udgangspunkt netop også (derfor negativ rente på den ofte - nogen gange dog først fra 100.000 eller 750.000) 

Man skal tænke på at der er over 60 banker/pengeinstitutter bare i DK og hvis der var fortjeneste at score op iværksættere til meget lave priser, så ville der være nogen der støvsugede hele markedet for disse nye firmaer. Når det ikke sker, så er det fordi, der ikke er penge i det

En del har prøvet - også rene IT banker, som kan være billigere, men som også ser større og større problemer i hvidvaskkrav mm og også ofte hæver priser grundet voldsomme million underskud + har en kundeservice der ligger et stykke under kælderniveau. Revolut kan du sikkert få billigere til meget simpel konto, men du får hvad du betaler for

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Aug 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, hvis der var penge i at tilbyde det ville nogen gøre det Yes

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 128
Fra  Bendani Software Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Prøv at kig på Lunar (https://lunar.app/dk/), vi bruger dem selv og er meget tilfredse. Ja, de koster 1980 kr om året, men du får meget for de penge.
P.S. Jeg har intet med dem at gøre, bare en glad kunde.

Tilmeldt 2. Aug 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Super, tak - jeg tjekker det ud.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)