Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg trækker udgifter fra før jeg starter firmaet? ... og hvad hvis jeg lukker enkeltmandsfirmaet.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Aug 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Jeg påtænker at starte en enkeltmands firma som sælger udprint af mine billeder og fotto opgaver.

Der er noeget med at man kan trække udgifter fra, fra før man opretter virksomeheden ... jeg har noget ret dyrt foto udstyr.

Og noget andet, hvad hvis jeg køber en printer til fx. kr. 30.000,- og jeg lukker firmaet om et år ... hvad skal der så ske med printeren?

Enkle spørgsmål jeg ikke lige at kan finde svar på ...

bedste hilsner
Henrik Vind

Tilmeldt 11. Feb 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget relevante spørgsmål. Jeg tillader mig lige at følge med i tråden her

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det er taget i brug - så må du sælge det ind til firmaet til en pris du kan se svarer til markedet ved at finde tilsvarende i annoncer eller andet. er det ikke taget i brug men har ligget og ventet til du stiftede og max 6 mdr - så kan du læse her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/aktiverogvareridenstiftelse.html de må ike være taget i brug og du må kke have fakturet uden moms inden heller men læs det hele

Hvis du derudover har brugt det privat og - skat givet vil forvente du også gør det - så skal aktivet deles % vis i forhold til brugen - så du kun trækker % fra i forhold til firmabrug 

Printeren tilhører firmaet og når du lukker så skal du købe den ud (eller sælge til andre ikke nærtstående) til den pris der svarer tl maredsprisen - anskaffelsesåret vil udgangspunktet være købsprisen - Momsen skal du betale efter en fast skala og ikke aktivets pris når du selv køber ud - nemlig fuld i anskaffelsesåret og så 20% ned per år til moms år 6 er 0

Aktiv til 30.000 skal i øvrigt afskrives over en årrække. Du kan læse disse ting mm i ebog eller paperback Personlig virksomhed til små penge https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html du ser indholdsfortgnelse inden du skal gøre mere

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Aug 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak, John.

Bedste hilsner
Henrik Vind
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)