Hvis det er taget i brug - så må du sælge det ind til firmaet til en pris du kan se svarer til markedet ved at finde tilsvarende i annoncer eller andet. er det ikke taget i brug men har ligget og ventet til du stiftede og max 6 mdr - så kan du læse her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/aktiverogvareridenstiftelse.html de må ike være taget i brug og du må kke have fakturet uden moms inden heller men læs det hele
Hvis du derudover har brugt det privat og - skat givet vil forvente du også gør det - så skal aktivet deles % vis i forhold til brugen - så du kun trækker % fra i forhold til firmabrug
Printeren tilhører firmaet og når du lukker så skal du købe den ud (eller sælge til andre ikke nærtstående) til den pris der svarer tl maredsprisen - anskaffelsesåret vil udgangspunktet være købsprisen - Momsen skal du betale efter en fast skala og ikke aktivets pris når du selv køber ud - nemlig fuld i anskaffelsesåret og så 20% ned per år til moms år 6 er 0