Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til markedsføring

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 103
Fra  Oxe & Co Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per

"Hjælp" spø'r du til ? Det er faktisk lige præcist det her, jeg "hjælper" dejlige, initiativrige mennesker med hver eneste dag.

Rigitg mange har den gode idè, sikre på at "det her" skal de leve af resten af livet ... og så skal tingene jo altså på et tidspunkt også ud over rampen, så der kommer + på bundlinien. Jeg har gjort det til mit metier at støtte op om iværksættere, coache individuelt i salg og få lagt rette spor for at komme godt på vej ... uden at brænde fingrene for meget.

Jeg skifter udbyder på mit domæne i disse timer og er derfor lagt ned lige nu. Du kan ringe til mig: 2218 1220 eller mail'e til mig privat på henrik@familien-oxe.dk. Hører jeg ikke fra dig, så al mulig held og lykke ..

Mange Amino-hilsener

Henrik Oxe ( Oxe & Co ) / www.oxeogco.dk

Fra Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 20:15

Hej Per,

Som jeg ser det, så sælger du her noget sikkerhed og tryghed (naturligvis !!), men i lige så høj grad sælger du troværdighed (din egen). Derfor vil en dumping af prisen i forhold til dine konkurrenter meget nemt blive tolket som en devaluering af din ydelse (mange virksomheder drager indledningsvis den slutning, at pris og kvalitet hænger sammen). Måske du i stedet skulle hæve prisen til at ligge liiiigeee en smule over dine konkurrenter......

Men har du ellers en niche, du kan bruge som døråbner (hvad siger din SWAT dig)? Er du Danmarks stærkeste på markedet for mund-til-mund, eller er det åben hjertemassage, du kan gøre bedre end ASF?

Hvis jeg var dig, ville jeg droppe adresseløse forsendelser lige på stedet. Derimod ville jeg bruge kalorier på at spore mig ind på de 50 virksomheder, der ligger tættes på egen adresse, og hvor folk notorisk kommer galt af sted (læste her til aften om et slagteri, hvor en mand kom til at skære sig selv i lyskenen - hvordan fa'en det så end lader sig gøre - men hvor en kollega så reddede denne selv-slagter fra at forbløde, ved at bruge sin førstehjælp. Kollegaen fortsatte tilsyneladende med førstehjælpen helt ind til hospitalet og lægerne udtalte bagefter, at den uheldige mand var død ved forblødning, hvis han ikke havde modtaget øjeblikkelig førstehjælp).

Men tilbage til sagen - disse 50 virksomheder ville jeg på forhånd ringe til og finde ud af, hvem der er sikkerhedschef / -ansvarlig i den pågældende virksomhed.

Dernæst ville jeg så lave et lækkert materiale, der beskriver fordelene ved førstehjælp (måske ligefrem fordelene indenfor deres branche, hvis det er muligt). Husk igen, at kvaliteten i dit materiale giver modtageren en subtil fornemmelse af kvaliteten i din forretning. Spar i den forbindelse IKKE på papirets gram-vægt ved trykning af flyer, brochure el.lign.

Så ville jeg sende disse NAVNGIVNE forsendelser ud i "klumper" af 10 stk og så følge dem op i telefonen (ex. send 10 stk. mandag i uge 1 og følg op onsdag / torsdag. Dernæst send 10 mere mandag i uge 2....og så fremdeles). Efterhånden som jeg snakkede med modtagerne i telefonen ville jeg så notere mig deres kommentarer, så jeg kunne justere mine argumenter i forhold til de næste 10. Og de næste 10. Og...

Samtidig ville jeg indrette hjemmesiden (jeg har ikke set din...), så de besøgende på siden blev mødt af nogle af disse historier fra medierne, hvor første-hjælps-evner har reddet liv. Det er altid en god idé (synes jeg) at fokusere på den løsning eller fordel, man kan få ud af produktet/ydelsen, fremfor at skamrose egne talenter...lad hellere andre folk om det. Husk i den forbindelse reference-udtalelser efterhånden som du får kunderne.

Hvis du vil have fat i mange mennesker på én gang, er det altid en mulighed at stille op på torvet i det lokale stormagasin med en lille briks og en hjertemassage-dukke og så vise folk, hvad du kan. Alternativt få en gratis stand på lokale små-udstillinger i din nærhed, mod at du til gengæld tilbyder arrangørerne at yde gratis første-hjælp, hvis nogle af de besøgende skulle dratte om. Måske også holde første-hjælps-workshops på din egen lille stand, nu du alligevel er der... Ring eventuelt til din lokale TV-station og tilbyd at stille op til første-hjælps-seance, næste gang de laver "Sommer i Haven" eller et andet ud-af-huset-program.

Og til sidst - så bliv ved og ved. Sikkerhed og tryghed er noget af det, som mange virksomheder investerer i, til gavn for medarbejderne. Jeg har selv gennemgået to førstehjælps-kurser i den sidste virksomhed, hvor jeg var ansat til fast hyre, og det var egentligt ret godt. Dog havde jeg håbet på noget med oplæring i evakuering af nødstedte sejlere (inklusiv bjærgning fra helikopter), men "udvidet førstehjælp" var desværre ikke så udvidet :-)

Anyway, god arbejdslyst. Håber, du kan bruge lidt af ovenstående.

De bedste hilsner
Peter

Keep away from people who try to belittle your ambitions Mark Twain ---- Ny hjemmeside på vej. Så bliv ikke skræmt af det, der ligger der lige nu.

Fra Grenaa
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 10:08

Hej Per

Kommunikationsbureauet M4M beskæftiger sig med markedsføring og vi kan hjælpe dig med din visuelle identitet og markedsføring af dit firma på business-to-business markedet.

Du kan læse om os på www.M4M.dk eller ringe til os for en uforpligtet snak på tlf. nr.: 46 919 050

Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:16

Jeg vil sige at du skal prøve at læse nogle af seth godins bøger, de er ret gode og går meget i dybden med forskellige teknikker!

Men ellers kan du lave et eller andet marketing stunt som gir opmærksomhed omkring din forretning :D

Det sværeste er at få nogle kreative ideer men det gælder bare om at sætte dig ned en aften, slap helt af med en film du godt kan li og med en blok foran dig, samt kuglepen... og når nogle ideer popper op så skriver du dem ned, helst sjove ting som folk kan grine lidt af er en god marketing metode... Funny Business :D

Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:19

Som andre har nævnt, vil jeg sige PR/presse kunne være super relevant til at skabe kendskab til din virksomhed.

Her kunne "krogen" være, at du er en nystartet virksomhed og om, hvordan du er differentieret fra de øvrige i branchen. Det kunne vel også meget vel være omkring branchen generelt - altså informaiton omkring førstehjælpskurser, sikkerhed, branchen etc.

Netop information omkring førstehjælpskurser og sikkerhed kunne du også beskrive i en blog som ekspert på området. Eller på et debatforum omkring førstehjælp.

Jeg kan også godt lide forslaget om et "marketing-stunt". Måske en viral marketing kampagne omkring årsager til man bør kunne førstehjælp... Det kunne være, at den ansvarlige person i en virksomhed så det.

Nu prøvede jeg lige at søge på førstehjælp på Youtube. Nu kender jeg ikke dit marked, men måske kunne man tilbyde lektioner i førstehjælp som fjernundervisning (for den travle virksomhed/medarbejder). Måske bare som et supplement.

Tilmeldt 7. Apr 08
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 02:58

Hej Per Aaskov

Jeg tror jeg har nogle muligheder for at guide dig til firmaer....kontakt mig på info@komiktilfest.dk

Venlig hilsen  Pressekoordinator JB

JB

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 08:19

Hej Per.

Det handler først og fremmest selvfølgelig om at blive set, men derefter også at levere en rigtig god service og en succesoplevelse. En oplagt mulighed for at blive set, er at eksponere sig overfor dem som skal tage kørekort, dette kan fx gøres i samarbejde med en eller flere lokale køreskoler (evt. med rabat ved bestilling gennem køreskolen, hvilket vil få dem til at anbefale dig). Jeg kender ikke meget til det øvrige marked for førstehjælp, men hvis du kan finde et firma med behov for løbende førstehjælpskurser er det blot at kontakte dem, og lave en god fast aftale. En løbende aftale med xx personer pr. måned året rundt til en fast pris var jo lidt af en drøm :-)

Tilfældigvis har jeg set hjemmesiden kursusbevis.dk, hvor du måske med fordel kan tilmelde dit førstehjælpsfirma. Et alternativt er også at du får din egen hjemmeside, hvor du kan give brugerne en unik og alternativ oplevelse, hvor de evt. først kursets star kan få et overblik og faserne de skal igennem og måske smugtræne lidt. Gratis guides til førstehjælp (hjertemassage, osv.) kunne være oplagt at ligge på websitet, og dette kunne ydermere gå hen og give dig en god medieomtale med den rette indsats.

Mobil markedsføring er også en oplagt mulighed, når det handler om at servicere dine kunder. En mulighed er blandt andet at du i forbindelse med annoncer kan få folk til at sende en SMS med tekste Aaskov til nummeret XXXX - hvorefter de vil blive ringet op af dig, hurtigst muligt, om mulighederne. Et andet alternativ er evt. at benytte mediet til at informere om starttider, eller påminde de enkelte deltagere om at kurset altså starte i morgen kl. 13.00. Hvis du har lyst til at prøve kræfter på SMS og prøve mulighederne af, er du mere end velkommen til at kontakte mig på js@promarketing.dk.

// Jesper Skov

Tilmeldt 7. Apr 08
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 16:52

Hej Per. Aaskov.

Har du fået kunder i butikken?

Er du interesseret i dialog så mail til Pressedirect.dk på info@pressedirect.dk

JB

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Aug 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 17:33

ZUCCEZ - HELT ENKELT!

Få optimal sammenhængskraft, når du sender ting ud af huset, med en klar linie gennem alt. Med vores solide erfaringsbaggrund kan vi garantere, at det hele er i gode hænder hos os. Som din partner, sætter vi os så godt ind i dine rutiner, profil, værdier og behov, at vi kan fungere som den eksterne del af din faste stab og levere såvel projektledelse, udvikling, grafisk arbejde som produktion af materialer.

Markedsføring koster tid og penge, men det er en langsigtet investering...spørgsmålet er - har din virksomhed råd til at lade være?

MVH
Ann

Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 11:11

1. find ud af hvilken type virksomheder du vil gå efter, er de store (har en HR afdeling) eller små (har ikke en HR afdeling). det betyder lidt for hvordan du skal skrue dit tilbud/materiale sammen.

2. lav noget printmateriale du kan sende ud til alle virksomhederne der er relevante og følg op på dem telefonisk (som nogen skrev højere oppe i tråden, så gør dette i klumper af 10-20 stk så du kan nå at følge op telefonisk inden for 2-3 dage efter de har modtaget dit materiale).

3. når du får nogle ordrer og har lavet et succesfuldt førstehjælpskursus så gør følgende: spørg dem der har hyret dig om de kende andre virksomheder i området som de tror der også kunne være interesseret (folk foreslår typisk virksomheder deres venner arbejder i, hvor de tidligere selv har været ansat osv). Det giver dig en kæmpe fordel for nu kan du ringe op til disse virksomheder og starte med at sige 'jeg har lige holdt et førstehjælpskursus i ABC a/s og Henrik Nielsen som tidligere har været ansat hos jer i HR afdelingen forslog mig at ringe til jer' eller noget i den stil (det fungerer klart bedst hvis du kan få fat i en person som du ved kender Henrik Jensen)

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)