Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling af Depositum i Dinero

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jul 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, jeg bruger Dinero og skal udbetale depositummer.
Hvordan bogføres det korrekt?
Jeg går ud fra, at jeg skal vælge finansbilag og at beløbet skal skrives som en positiv værdi, men hvilken konto og modkonto skal jeg vælge?

På forhånd tak.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det depositum du modtog - bogførte du vel i status kredit på en konto for depositum med bank som modkonto i debet - så du har værdien stående i din status

Nu er det så modsat - debet konto depositum og kredit bank hvor du betaler fra
Det hele går jo ud på, at du fra start har bogført modtaget depositum korrekt 

vhi John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Jul 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er oprindeligt ikke mig der stod for dette, da jeg først er kommet til senere som en hjælper.
Virksomheden er lille og startede som hobbyvirksomhed - jeg er ikke klar over om det gør en forskel?
Men tak - jeg kigger på hvordan det nuværende setup er.

Hvis det i sin tid ikke er bogført korrekt af den, der før stod for det, kan jeg så på nogen måde "omregistrere" det beløb der egentlig er depositum, så det bliver lavet korrekt nu? Forudsat at beløbet i sin tid bare er sat ind på kontoen.


RETTELSE:
Jeg har fundet hvad der er sket: Vedkommende har i sin tid registreret beløbet som en indtægt uden moms - kan jeg redde det??
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det gør ingen forskel om det var det ene eller andet - hvis han har taget det som en indtægt i regnskabet, er det jo ikke så let - der kan du skulle rette bagud, så beløbet uden moms flyttes fra indtægt til status depositum som skyldig omkostning - Du bør i alle fald finde ud af hvad der skete i sin tid først - at bare nu tage det som en udgift i et evt andet skatteår, er ikke en heldig løsning (med mindre han tog det som indtægt og det var rene småpenge)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Jul 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Altså hvad er småpenge her?

Det drejer sig om samlet set 10.000 kroner.

Jeg prøver om jeg kan rette det til depositum, men alternativt - falder 10.000kr så ind under småpenge?
Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John er inde på, er det jo ikke heldigt, at det er blevet bogført forkert til at starte med.

Men, at skulle rette det tilbage i tid, ville nok tage en del tid, med både rettelse i bogføringen, samt indsendelse af rettelse til årsopgørelse (hvis det overhovedet kan lade sig gøre, måske det er ældre end 3 år).

Det ville selvfølgelig være det mest optimale at rette det rigtigt.
Men taget beløbet i betragtning, og måden de er bogført på tidligere, må den mest pragmatiske løsning være, at tage de 10.000 kr. som udgift. Så i det ene år, er der betalt skat af "for meget", mens i dette år betales der skat af "for lidt".

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)