Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Etablering af virksomhed i Estland (e-residency) - erfaring og råd søges!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jul 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ved at etablere en virksomhed med min partner. Hun bor pt. i Singapore og jeg i Indonesien. Hun flytter snart til DK, sandsynligvist midlertidig da hendes mand ikke er fra Europa.

Vi skal oprette en webshop virksomhed der orgså sælger paid to order til B2B med life style produkter.
Vores markeder er Scandinavien, Tyskland, Schweiz og England.

Jeg er blevet bekendt med mulgiheden for at åbne en virksomhed i Estland via eResidency. Som jeg forstår det er det forholdsvist billigt at etablere virksomhed der (100 EUR for eresidency, 500EUR for at etablere firma, og fra 65EUR per måned for accounting), og alt kan klares elektronisk, hvilket nok er en stor fordel når vi bor i forskellige dele af verden.

Vi er naturligvis interesseret i at gøre alt lovligt og betale skat hvor vi skal.

Er der nogen der har erfaring med at drive virksomhed i Estland, der kan dele lidt ud om fordele og ulemper herved? Evt. skattemæssige fordele og ulemper for den part der bor i eller udenfor EU.

Mvh.
Carlot
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet om skat er for stort, men det som hæves og er til personlig beskatning vil være samme uanset estland, DK eller Singapore

Det er blevet ganske vanskeligt at få bankkonto til disse e-selskaber, da landet har haft mere end nok problemer med hvidvask, så afklar det problem også fra start og- muligheden for ordentlige betalingsløsninger til jeres webshop i den forbindelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)