Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering med moms imellem virksomheder i EU - ok ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Må en virksomhed indenfor EU gerne sige nej til at fakturere til min momsregistrerede virksomhed uden moms ?
Det har jeg nogle der har sagt nej til. De siger at de kun kan fakturere med moms, og så skal jeg selv søge om at få beløbet tilbage.



Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er sælger begrundelse for ikke at ville sælge uden moms?  

Det virker som en meget useriøs sælger, der ikke kender reglerne eller måske slet ikke er moms registreret.  Jeg mener ikke du vil have mulighed for at få momsen refunderet.

Hvad land er firmaet fra ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

DU kan ikke søge momsen tilbage når den er betalt for varekøb i EU og sendt til DK - det er kun ved rejser og tilsvarende - ikke uden at sælger medvirker. De må i princip ikke sige nej til at fakturere korrekt med reverse charge = uden moms - men de må godt sige de kun sælger til personer der ikke er momsregistrerede eller kun sælger til eget land med moms. De kan derfor sige, de ikke vil sælge til dig, når det er reverse charge som jeg husker EU reglerne, men så kan du jo stå uden leverandør

Det må være nogle små virksomheder der ikke er bekendt med reverse charge eller finder det besværligt med en ekstra moms indberetning - find andre leverandører hvis de ikke vil levere korrekt til dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 07:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mente bestemt også, at de er gal på den. 

Det er/har heldigvis ikke været en stor leverandør - kun været beløb af mindre størrelse.  

Jeg vælger dem fra. Jeg er ikke sikker på om det er af den ene eller anden årsag de fakturerer med moms - nu er jeg nu helt skarp på reglerne.

Tak for hjælpen til jer begge i tråden.




Side 1 ud af 1 (4 indlæg)