Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan finder jeg en producent i udlandet

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

jeg har en idé til et produkt jeg ønsker at sætte i produktion men jeg ved ikke hvordan jeg finder en producent.

er der nogen der kan komme med tips til hvordan jeg gør/hvor jeg starter/fremgangsmåde?


produktet er indenfor tekstil industrien, men jeg påtænker (lige umiddelbart) at det skal håndlaves. det er lavet af meget tykt garn og skal være i høj kvalitet.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 07:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

At finde den rigtige producent eller leverandør er ikke nogen let opgave, det kan være en rigtigt tidskrævende opgave.

Det mest oplagte sted at starte er at søge på nettet, ikke nødvendigvis altid den bedste løsning. der er dog mange andre rigtigt gode muligheder. 

internationale fagmesser

indkøbsguides f.eks kompas eller wlw

brancheforeninger for f.eks tekstil producenter

handelsafdelinger på ambassader

fagblade

konsulenter/rådgivere med branche kendskab

Held og lykke

Ravn

Tilmeldt 16. Jul 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Et godt sted at starte er på Google.
Derudover kan du evt. finde nogle der sælger et produkt i samme kategori, men som ikke direkte er en konkurrent og tage kontakt til dem for at høre hvem de benytter?
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Christensen:
men som ikke direkte er en konkurrent og tage kontakt til dem for at høre hvem de benytter?

Du er godt nok lidt naiv hvis at folk der har brug lang tid på at finde en god leverandør vil oplyse det.  

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristine,

Jeg forstår godt, at det kan virke meget stort og uoverskueligt, at nå ud til en ordenlig producent :)

For ikke at gøre det mere indviklet for dig, så vil jeg på det varmeste anbefale dig at springe på www.alibaba.com, og lav en RFQ, hvor du simpelthen selv smækker et opslag op på det produkt du søger, og derved kontakter producenter dig.

Ligeledes er du forsikret igennem deres platform, hvis du lader handlen gå den vej. Dvs. at pengene først bliver betalt til leverandøren, så snart du har modtaget varen og kan bekræfte kvaliteten er derefter. Naturligvis vær på forkant med en sample først ;-)

God vind!

Fra Warszawa
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 277
Fra  Biz i Polen (del af firmaet Søren Christensen) Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Som der er nævnt kan det være en stor opgave. Jeg ville skrive alle dine krav til en producent ned og så søg på Google evt. ikke kun på engelsk, men også på det pågældende lands sprog.

Men udover dette, så skal du også tænke på kontrakt med producenten mv. samt hvordan du/I vil have den daglige kontakt mv. Du kan evt. også få nogle til at finde en producent til dig i et pågældende land, som så også kan rådgive dig om samarbejdet med en producent.

Jeg har kendskab til det polske marked, så hvis det har interesse kan jeg være behjælpelig.

Rådgiver om det polske marked på bl.a. bizipolen.dk og har også en business news side.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)