Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat og andet 2020 Coronavirus Aid, Relief and Economic Security (CARES) Act for Amerikanere der får en check fra USA

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle Amerikanske statsborgere der bor i Danmark får som Corona stimulus en betaling fra det amerikanske skattevæsen. Det er relateret til den amerikanske beskatningsret i bl.a dobbeltbeskatningsaftalen (som gør at du kan betale topskat i Danmark og ekstraskat til USA).

Hvordan skal en sådan check betragtes iht skat i Danmark 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46437
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

uden at være 100% sikker men blot 99%  - så givet som helt alm skattepligtig indkomst omfattet af den beskatningsaftale der måtte ligge mellem DK og udbetaler landet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

uden at være 100% sikker men blot 99%  - så givet som helt alm skattepligtig indkomst omfattet af den beskatningsaftale der måtte ligge mellem DK og udbetaler landet

vh John H

Tak - teknisk betragter USA det som en tilbagebetaling af skat for 2021 på samme måde som vi i Danmark fra tid til anden har kunnet få skatterabat udbetalt for eks. investeringer i maskiner og produktudvikling mv., men det lyder som noget som Skat skal svare på.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46437
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja hør skat. Jeg tror ikke det har større betydning hvordan det teknisk ses i USA, men ud fra dansk skat vil være ligestillet med div kompensationspakker her - alle skattepligtige (men udløser jo ofte ikke skatten som sådan da der vil være underskud ud over det desværre de fleste steder)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46437
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Iflg TV2 news er det en fejl der er udbetalt til borgere der ikke bor i USA og pengene vil lblive krævet tilbagebetalt https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-07-13-31-aarig-dansker-har-faaet-1200-dollars-og-et-brev-direkte-fra-trump  - så derfor jo så heller ikke skat

Venlig hilsen John Hannover 

Det er så kun en fejl hvis modtagerne ikke er amerikanske statsborgere og skattepligtige i USA. Den givne person i historien her ser dog meget ud til stadig at være underlagt amrikansk skat da der ikke ser ud til at være sket havelågebeskatning og han stadig har konti i USA.

Alle Amerikanere i hele verden er skattepligtige til USA og er berettigede til denne check medmindre de bor i USA og er gift med illegale indvandrere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46437
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Cookie - John Hannover:

Iflg TV2 news er det en fejl der er udbetalt til borgere der ikke bor i USA og pengene vil lblive krævet tilbagebetalt https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-07-13-31-aarig-dansker-har-faaet-1200-dollars-og-et-brev-direkte-fra-trump  - så derfor jo så heller ikke skat

Venlig hilsen John Hannover 

Det er så kun en fejl hvis modtagerne ikke er amerikanske statsborgere og skattepligtige i USA. Den givne person i historien her ser dog meget ud til stadig at være underlagt amrikansk skat da der ikke ser ud til at være sket havelågebeskatning og han stadig har konti i USA.

Alle Amerikanere i hele verden er skattepligtige til USA og er berettigede til denne check medmindre de bor i USA og er gift med illegale indvandrere.

jeg ved intet om det- faldt bare over den og huskede dit indlæg - og læser f.eks

- En udenlandsk person, der ikke er registreret i USA i 2020, har ikke ret til betalingen. Udenlandske borgere, der har modtaget en betaling, skal tilbagebetale pengene til IRS, skriver IRS i en mail til avisen.

Også på skattemyndighedernes hjemmeside fremgår det, at man ikke er berettiget til at modtage pengene, hvis man er ”en ikke-bosiddende udlænding”.

Om det så gives til amerikanske statsborgere der bor uden for USA aner jeg ikke - peger bare på den, så der jo i alle fald ikke først betales dansks skat og så skal ske tilbagebetaling

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

jeg ved intet om det- faldt bare over den og huskede dit indlæg - og læser f.eks

- En udenlandsk person, der ikke er registreret i USA i 2020, har ikke ret til betalingen. Udenlandske borgere, der har modtaget en betaling, skal tilbagebetale pengene til IRS, skriver IRS i en mail til avisen.

Også på skattemyndighedernes hjemmeside fremgår det, at man ikke er berettiget til at modtage pengene, hvis man er ”en ikke-bosiddende udlænding”.

Om det så gives til amerikanske statsborgere der bor uden for USA aner jeg ikke - peger bare på den, så der jo i alle fald ikke først betales dansks skat og så skal ske tilbagebetaling

vh John H

Tak!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)