Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsdrift uden erhvervskonto

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København SV
Tilmeldt 17. Apr 13
Indlæg ialt: 24
Fra  www.thirdwave.dk Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har læst en masse tråde herinde om driften af enkeltmandsvirksomhed uden erhvervskonto - grundet de skærpede regler og latterlige gebyrer fra diverse banker.

I den forbindelse vil jeg gerne have skudt en ide ned, inden jeg går ud og stifter en erhvervskonto. 

Hypotesen:
SKAT stiller ikke nogle krav til at enkeltmandsvirksomheder har en erhvervskonto. Hvorfor ikke bare køre virksomhedstransaktioner over Paypal
I mit tilfælde, vil jeg "nøjes" med at tage imod betalinger vha. Izettle, som kan tilkobles paypal konto. 
Alle køb i min virksomhed bliver lavet som udlæg (mellemregning i Dinero). Dvs. det skyldende i virksomheden gerne må trækkes ud til min private konto?


Vh
Kim Jeppesen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kim Jeppesen:

Hej Aminoer

Jeg har læst en masse tråde herinde om driften af enkeltmandsvirksomhed uden erhvervskonto - grundet de skærpede regler og latterlige gebyrer fra diverse banker.

I den forbindelse vil jeg gerne have skudt en ide ned, inden jeg går ud og stifter en erhvervskonto. 

Hypotesen:
SKAT stiller ikke nogle krav til at enkeltmandsvirksomheder har en erhvervskonto. Hvorfor ikke bare køre virksomhedstransaktioner over Paypal? 
I mit tilfælde, vil jeg "nøjes" med at tage imod betalinger vha. Izettle, som kan tilkobles paypal konto. 
Alle køb i min virksomhed bliver lavet som udlæg (mellemregning i Dinero). Dvs. det skyldende i virksomheden gerne må trækkes ud til min private konto?


Vh
Kim Jeppesen

Der er i alle fald intet i skat der stritter mod du har alt over paypal - og hvis ellers din bank ikke protesterer mod du foretager dine indkøb - som du faktisk skal orientere dem er til dels er af erhvervsmæssig karakter - da de jo ellers snydes og kan misse hvidvask kontrol mm - så kan du da godt gøre det - og trække fra Paypal til din private konto.

Bagdelen er nok, at hvis banken ser du kører udlæg og udbetalinger fra paypal - til privat - og det vil jeg formode de gør - så kan de - og vil de formentlig, lukke den konto, og så skal du regne med, at de slet ikke vil have dig som erhvervskunde, da de vil se det som tillidsbrud, at du - uden accept, kørte erhverv over en privat konto.

Paypal kan så også dels sætte store rolling reserves (ser en del hvor 20% tilbageholde i 1-2 mdr - og - låse din konto i forhold til kundeklager, ligesom paypal ikke er spor billigt jo

Bogholderi lettes ikke voldsomt at turene via paypal og privat hævning-  indsat - men kan da klares

Mobilpay er du afskåret fra uden dansk erhvervskonto

Endeligt kan du ikke få moms retur, hjælpepakker mm til andet end CVR tilknyttet konto som nemkonto - ikke paypal

3-500 kr per måned - med fradrag for udgiften - for en god konto - burde være mindste problem i en webshop, som hvis man skal leve af den, med tøj som det ser ud til du vil arbejde med - så skal man omsætte 60-80.000 kr per måned ofte. Tænk hvis det at du alene har izettle og paypal, stopper halvdelen af dine kunders shpppen? Det koster meget meget mere

Jeg synes det er mange krumspring for at undgå en helt alm omkostning til en erhvervskonto - men protesterer banken ikke over de erhvervs køb og indgange fra paypal, så er der intet ulovligt i forholdet. Mit gæt er, at banken inden for 2 mdr har set det - hvis du ikke inden har fået OK - og lukker din private konto og beder dig enten omg holde op, eller finde anden bank omg også privat. Når andre banker så evt erfarer, at du har brugt privat konto til erhverv via mellemregning - så får du det ikke lettere der.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København SV
Tilmeldt 17. Apr 13
Indlæg ialt: 24
Fra  www.thirdwave.dk Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for hurtigt og meget uddybende svar. 
Jeg fortsætter med oprettelsen af en erhvervskonto, da jeg har fået et OK tilbud fra Danske Bank

Tilmeldt 21. Jun 20
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Har du blot fået et tilbud eller rent faktisk fået et "ja" til din ansøgning? Du kan nemt ringe og få et tilbud fra enhver bank, men om de vil godkende din ansøgning er en helt, helt anden historie. Uanset hvad - så held og lykke med det.
Fra København SV
Tilmeldt 17. Apr 13
Indlæg ialt: 24
Fra  www.thirdwave.dk Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak! Det er endnu kun et tilbud. Har det første møde med dem i morgen.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)