Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af selskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen

Jeg overvejer at lukke mit IVS da jeg ikke har lysten eller kapitalen til at overgå til et ApS.
Jeg har dog stadigvæk nogle penge på bankkontoen og et varelager. Hvad vil der blive af det hvis man vælger at lukke selvskabet eller få det tvangs lukket?

mvh. Jakob
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis du erklæringslukker ordentligt så får du provenuet ud og beskattes af fortjenesten i forhold til op kaptial med aktieskat 27/42% 

Hvis du lader tvangslukke vil du altid stå i CVR som person der fik tvangslukket et selskab, ikke en fordel ved næste bank og leverandør - og pengene vil gå til kurator som udgangspunkt (boets behandling)

Du kan læse om erklæringslukning - tvang og likvidation her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-selskab.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Dec 18
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Se om du kan sælge varelageret, det er nemmere at betale aktieskat med kontanter. Har du i forvejen har aktieindkomst, kan du med fordel kigge lidt på hvornår det vil være smartest at opløse selskabet. Hvis du har haft småanskaffelser (aktiver der er straks afskrevet) gennem tiden, så husk at håndtere disse også.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)