Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kamp om virksomhedsnavn

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Jun 20
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:28 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Min virksomhed GRACILITAS har været registreret siden 2008.

Jeg oplever nu, efter lang tid med SEO, at en smykkevirksomhed har valgt at benytte GRACILITAS i deres markedsføring.

Jeg tog navnet direkte fra den latinske ordbog og er rigtig ærgerlig over at få sådan en hændelse ind på mit skrivebord.

Jeg ved dog ikke hvordan man får slettet den anden virksomhed, så jeg kan beholde mit virksomhedsnavn

Jeg har prøvet at finde ud af hvor virksomheden er registreret, uden held, bortset fra, at det drejer sig om et smykkefirma AKITSUNE i Japan

Nogen gode ideer til, hvordan man håndhæver copyright på et navn?

På forhånd tak
Lise
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 12:30 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfror mener du at du har eneret til det navn ?  Du har jo ingen varemærkebeskyttelse på det.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Du driver en rådgivningsvirksomhed og den anden er et smykkefirma. Det er 2 forskellige brancher så der er intet du kan gøre ved det.

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Jun 20
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:40 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er Pre-IPO, de anvender det bare som et hvilket som helst andet navn.

Når jeg nu selv har bygget min virksomhed fra bunden i 2008, betyder det så ikke noget, når nu GRACILITAS er en registreret virksomhed. Det kan vidst ikke være rigtigt.

Ved du noget om international branding?
Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 14:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Lise,

Hvad er det du er bange for sker?

Mvh. Anders Jytzler

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:15 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lise,

Det er ganske imponerende at det er lykkedes dig at finde et navn, der er så unikt, at ingen andre i verden har anvendt det som firmanavn tidligere. (Faktisk ved vi ikke, om der findes andre, men de er ikke online i givet fald).

Når det nu lykkedes dig at finde så unikt et navn, så burde du have beskyttet det som internationalt Trademark. Det tænkte du ganske givet ikke på dengang du fandt på navnet og de første mange år var det uden betydning. Det er det fortsat selv hvis du laver en IPO.

Som andre også gør gældende, så kan du kun varemærkebeskytte dit navn indenfor din egen branche. Du skal også samtidig arbejde aktivt med varemærket og fornye det hvert 10 år. Det er altså ikke gratis eller uden modkrav, samt begrænset til dit virke.

Til sidst, så forstår jeg overhovedet ikke, at du interesserer dig for det. Så længe du er den eneste i din branche, der har det pågældende navn, så er resten ligegyldigt.

Så en opfordring herfra må være: Få registreret dit varemærke indenfor din branche, så du ikke ender med konkurrenter, der tager dit navn.

Mvh Flemming

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Jun 20
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:04 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak, ved du om det skal være i Danmark, eller om det kan betale sig at registrere sig på EU niveau?

Jeg tænker på kritisk masse, og mulighed for vækst.

På den lange bane er kritisk masse af medarbejdere/landetilstedeværelse jo afgørende for, om jeg kan vinde hævd.

Derfor er det også væsentligt, at da jeg førstegangsregistrerede GRACILITAS i 2008, var jeg den eneste der havde det, så alt hvad der er opstået efterfølgende i det navn, er enten ikke researchet ordenligt eller kopieret.

Jeg har i tillæg oprettet et forlag, GRACILITAS Publishinh, som.skal udgive ledelseslitteratur. Da det pt er hobbyvirkso.hed er det ikke registret som selvstændigt SE/P nummer, men bliver det på sigt, så jeg har status af både rådgiver og publisher.

Det er intentionen at bøger udgives internationalt.

Mvh
Lise
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 16:37 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at du søger råd og vejledning hos Patent og Varemærkestyrelsen.

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Jun 20
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:12 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er en servicevirksomhed, der er ikke noget produktion. Hvad vil du så søge patent på?
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 17:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke "dit" ord. Du har snuppet det fra latin.

Du kan jo ikke forbyde andre at bruge dette ord, som du ikke har opfundet.

Du kan ikke ane, hvem, hvor og hvornår har brugt det kommercielt FØR dig, og måske bruger det stadigvæk.

Ikke alt findes på internet.

F.eks. Pandora har beskyttet navnet, det har du ikke. Det er for sent nu, vil jeg mene.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)