Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er det rigtige at gøre

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. May 20
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære alle,

Grundet uerfarenhed mht. oprettelse af selskaber har jeg begået en fejl.
Det er det "klassiske" setup med et driftsselskab som ejes af et holdingselskab.

Selskabskapitalen, fra holdingselskabet, rullede videre til driftsselskabet.
Problemet kommer nu fordi at holdingselskabet skal afholde omkostningerne for oprettelse af sin erhvervskonto mv. til banken.

Så hvad er nu det korrekte at gøre?
1. Driftsselskabet låner penge til holdingselskabet.
2. Jeg låner personligt penge til holdingselskabet.
3. Jeg indskyder ekstra kapital til holdingselskabet.
4. En helt fjerde løsning.

Håber på hjælp fra andre som måske har begået samme fejl.
Go aften
Mvh Navi
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville lade drift låne holding penge - de skal også - med mindre et forsikringsselskab vil sætte drifts CVR nr på helt samme police dom drift - bruge penge til lovpligtig arbejdsskadeforsikring for direktøren der ses som ansat uanset løn eller ej (bod 5000 +) og til bank formentlig - igen med mindre bank vil stille en gratis konto op til Holding - eller holding skal være uden bank - hvilket kan være noget rod - ligesom holding måske skulle bruge penge til stiftelsen med mindre du som stifter selv har afholdt den - og hvem ved - til regnskabsprogram og hjælp til sambeskatning - årsrapport og selskabsselvangivelse

Så længe det er små penge behøver I ikke andet end lave et lille lånebrev og så overflytte via mellemregning - kortfristet gæld i holding og tilgode fra holding i drift - er det lidt større beløb og over tid og derfor vil kræve beregning og betaling af markedsrente

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)