Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Agentur og det juridiske

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har en lille virksomhed, hvor vi udvælger forskellige brands/mærker, som vi forhandler. Vi har ikke agentur eller lign. - bare aftaler om at købe vare.

Men nu har vi fået et par produkter, som vi godt kunne tænke os at markedsføre. Den indsats koster tid og penge, og vi vil gerne være sikre på, at vi ikke bruger en masse ressourcer forgæves: At vi har en en kontrakt, der sikrer, at vi er forhandleren i Danmark, på hvilke vilkår og så videre. Så både producent og os kan være trygge. For vi kan jo også godt forstå en producent, der ikke vil give alle rettigheder væk til salg i et land bare sådan lige.

Vi er - som det nok også fremgår - helt nye på området, så ved meget lidt. Det kunne være rigtig godt, hvis der var nogen herinde, der kunne fortælle lidt om grundregler for at have et agentur - fordele/ulemper og så videre. Bare i grove træk.

Håber på svar og sikke et forum for iværksættere!

God dag.

Lasse
Tilmeldt 11. Jun 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 06:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg prøver lige at "aktualisere" dette indlæg en gang til :-)

Lasse
Tilmeldt 17. Apr 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror at dette ville være nemmere at svare på hvis der lå et konkret spørgsmål.

Som udgangspunkt ville jeg jo mene, at så længe det er jer der køber varen og antageligvis har en profit ved at videresælge varen, så er det vel ligeledes i jeres interesse at øge salget så meget som muligt e.g. gennem markedsføring e.lign. En måde at gøre det på ville jo være at køre nogle forskellige tests, både med mindre beløb og på forskellige platforme for at identificere den platform der giver det største afkast vs. investering.

Med det sagt, så ville jeg prøve at scope spørgsmålet lidt mere ind til hvad du konkret ønsker svar på, så skal det også være væsentligt nemmere at hjælpe dig.

//Stefan | Black Capital Ventures | Ooolio.com - Alt i tøj og mode online 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Ud fra det du skriver virker det som om du ikke helt kender til forskellen på en agent, distributør og forhandler, Så start med at sætte dig ind i hvad de forskellige termer dækker over. Man behøver ikke være agent for at lave nogle bindende aftaler med en producentr der forpligter jer begge. Husk dog på at man indenfor EU har varens fri bevægelighed, så du vil aldrig kunne forhindre at andre parallel importere varen fra andre EU lande.  

min egen erfaring er at mange producenter går væk fra at have agenter, men arbejder med en eller flere distributører i det pågældende land.

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 11. Jun 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ravn

Rigtig godt svar. Det går jeg videre med.

Mange tak for hjælpen.

Lasse
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

fint du kunne bruge det jeg skrev.

Har du prøvet at snakke med den pågældende producent, om hvad de vil kunne tilbyde de mht. distributør / forhandler aftale? 

Hilsen

Ravn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)