Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for flaskegas til mindre virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en nyopstartet virksomhed (PMV, forhåbentligt opgraderet til enmandsvirksomhed engang)
Jeg skal til at køre nogle kurser igennem virksomheden hvor der skal bruges flaskegas (Kurserne er smedekurser hvor der bruges gas), men jeg har svært ved at finde regler for flaskegas for virksomheder.

Jeg ved at man som privat må have op til 3 11kg flasker, og at 33kg flasker ikke må opbevares indendøre og skal have en fast gas-installation hvis der skal trækkes slanger over en hvis mængde (6 meter tror jeg nok), men hvad må jeg/må jeg ikke som virksomhed?

Jeg skal gerne have mulighed for 4-8 11kg flasker eller 3-4 33kg flasker, men jeg kan ikke finde noget information om hvilke tilladelser jeg skal indhente, om nogen, eller noget let læseligt stof om reglerne på området, som ikke involverer alt muligt andet jeg tvivler på er relevant for mig.

Er der nogen der kan henvise mig til den information jeg mangler, og evt. oversætte det til dansk hvis det ikke er skrevet til at kunne forståes af normale mennesker?

Jeg ved jeg skal søge en tilladelse i forbindelse med brandsikkerhed, og det må være der jeg spørger hvis der ikke lige er nogen der har viden om området herinde.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2076
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martillo

https://www.sik.dk/erhverv/gasinstallationer-og-gasanlaeg

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)